Kora reggel nem működött a MÁV jegyvásárló automatáján a kártyás fizetés, és MÁV-applikáció pedig azt írta ki, hogy nem működik a Simple Pay (akkor azt írták, 7.30-ig, később már ez az időmegjelölés nem szerepelt), ezért ott sem lehetett vonatjegyet venni. A fővárosba beérve a Budapest Go-n sem lehetett online BKV-jegyet vásárolni.
A Tesco ajtaján egy közleményben tájékoztatták a vásárlókat, hogy nem tudnak elfogadni bankkártyát, csak készpénzt. Egy pékségben szintén azt mondták, nem tudnak elfogadni bankkártyát (semmilyet), mert nem működik az OTP rendszere. Az utcán meg morogtak az emberek, hogy nem tudnak pénzt felvenni az automatából (ATM) sem. Mindebből úgy tűnt, sehol nem lehet bankkártyával fizetni, illetve ATM-ből készpénzt felvenni. Szóval akinél nem volt (elég) készpénz, az nemigen boldogult, ha valamit kellett vennie munkába menet.
Mivel a pékségben az OTP-t említették, és Simple Pay hibát írt ki a MÁV-app, megnéztük, az OTP oldalán szerepel-e valami tájékoztatás. A következő szöveget találtuk: Jelenleg technikai hiba okoz nehézséget a bankkártyás műveletek és a készpénzfelvételek során. Szakembereink nagy erőkkel dolgoznak a hiba mielőbbi javításán. Elnézést kérünk az okozott kellemetlenségért.
A 24.hu az OTP-t is megkereste. Arra várjuk a választ, hogy mennyire kiterjedt a probléma, mi okozta, és mikorra állhat helyre a bankkártyás fizetés, ATM-es készpénzfelvétel, illetve a többi szolgáltatás.