Gazdaság

A TV2 is megérezné a reklámadót, de kigazdálkodná

Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu
Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu
Az elnök, Vaszily Miklós szerint a nehezített külső körülmények dacára ott nem lesz szükség leépítésekre. Az adó régiós terjeszkedést sem érinti.

A sok médiumot menedzselő Vaszily Miklós a Világgazdaságnak azt mondja, ha a reklámadót jövőre azonos feltételekkel vetik ki, mint 2015-ben, akkor a TV2-nek több mint 1,5 milliárd forintot kell fizetnie. Ez nehezítené a helyzetüket, de kigazdálkodnák.

Szerinte nem az adónem, hanem a fair és arányos bevezetése jelenti az alapvető problémát. A fokozódó gazdasági nehézségek miatt a hirdetői kedv az év második felére megcsappanhat, a különadó erősítheti a recessziós hatásokat.

A másik kardinális kérdés a globális techóriások bevonása a közteherviselésbe: a ma már bőven 100 milliárd forint fölötti magyar reklámbevétellel rendelkező globális platformok, mint a Facebook, vagy a Google 2015 és 2019 között ugyanis nem fizettek reklámadót.

Megállapodtak a kormánnyal, egy adott összeggel utólag rendezték a kötelezettségüket, de Vaszily Miklós attól tart, hogy a reklámadót a magyar tartalmat előállító magyar média fizeti majd, nem ezek a globális szolgáltatók. Megoldásnak tartaná, ha mindenki

egyrészt a bevételei szerint, másrészt viszont a tartalom előállítására fordított költségei után maradó bevételeire fizessen adót.

Szerinte a magyar tartalmat előállítók kaphatnának valamiféle kompenzációt, mert nagyon fontosnak tartaná, hogy ne büntessék a magyar tartalom-előállítást.

A TV2 régiós terjeszkedését a reklámadó nem írja felül, a belépést a szerb piacra az nem befolyásolja, ráadásul jó minta Szlovéniában a Planet TV, és vizsgálnak más piacokat is.

Tudják rólunk, hogy potenciális vevők vagyunk, most már szólnak is nekünk, ha eladósorba kerül valami a régióban. De nem mindenáron vásárolunk.

A TV2 elnöke szerint a lineáris tévézésnek még évtizedei vannak hátra és tavaly a televíziós reklámtorta is dinamikusan nőtt. A TV2 még nem érzi a háborús válságot, amelynek az elhúzódása nehézséget okozhat a hirdetési piacon, ami

megfejelve az inflációval, a forint árfolyammal és még a reklámadóval azt valószínűsíti, hogy a következő másfél év jóval göröngyösebb lesz, ahogy egyébként más ágazatokban szintén.

Az interjúban szóba kerül még a Life és az Ozone TV, amelyekben tulajdonosként érintett. Azt mondja, a TV2-nél a nehezített külső körülmények ellenére nincs szükség megszorításokra, leépítésekre.

Az Indexet is kiadó Indamedia Networkben társtulajdonos Vaszily úgy véli, az online térben nagyobb a kockázat, mert a hirdetők először mindig a tévés vállalásokat teljesítik, de az Indamedia is  keresi a lehetőségeket, hogy növelje piaci részesedését.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik