Gazdaság

170 milliót ért a reklám a Békemenet szervezőinek

Marjai János / 24.hu
Marjai János / 24.hu
Az állami lottóvállalat cége fizetett ennyit azért, hogy a szellemi honvédők népszerűsítették.

Az Átlátszó szerint a Szerencsejáték Zrt. leánycége, a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft. (SZNP) a reklámokért cserébe támogatta 2018-ban 70 millió, 2020-ban 100 millió forinttal a Békemenetet szervező Civil Összefogás Fórum (CÖF) alapítványát (CÖKA).

A cég korábban kitakarva küldte meg a támogatási szerződéseket. Az Átlátszó perelt, a K-Monitor a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) fordult, utóbbi felszólítására adta ki a cég az iratokat.

A 2018-as dokumentum szerint a 70 millió forintért a Szerencsejáték Zrt.-t kellett reklámozniuk a szellemi honvédőknek, molinóval eseményeiken, logóval meghívóikon, hírleveleikben, közösségi oldalukon, illetve a civilosszefogas.hu és a civilek.hu honlapokon. (Azokon most is a nyitóoldalon van a reklám, amely átvezet a www.szerencsejatek.hu oldalra.)

2020-ban, a 100 millió forintos támogatásért nagyon hasonló volt az elvárás, az eseményeken ki kellett tenni a Szerencsejáték Zrt. molinóját, az úgynevezett Civil Akadémia újságokban megjelenő hirdetéseiben jelezni kellett, hogy az állami cég az esemény kiemelt támogatója.

Az Átlátszó emlékeztet rá, a CÖF tavaly is kapott a Magyar Fejlesztési Banktól 25 millió forintot, a Szerencsejáték Zrt. leánycégétől pedig újabb 40 milliót.

Kapcsolódó

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik