Gazdaság

A magyar palackos borok több mint egyharmadát a LIDL értékesíti külföldön (x)

A tavalyi évben rekordot döntött a Lidl Magyarország borértékesítési eredménye azzal, hogy a diszkontlánc összesen 30,1 millió palackot adott el a kül- és belpiacokon. Ebből az eredményből a külföldön értékesített borok értéke elérte a 7,8 milliárd forintot, amely a teljes hazai borexport 36 százalékát teszi ki, így a diszkontlánc ismét az első helyen végzett a magyarországi borexportőrök versenyében, és jelentősen hozzájárult magyar borászatok és pincészetek, illetve a teljes hazai borágazat sikereihez.

A Lidl Magyarország immár nyolc éve törekszik arra folyamatosan, hogy a magyar borok külföldi piacra juttatásával elősegítse a borágazat hazai képviselőinek sikerét és fejlődését. A diszkontláncnak a kormányzati erőfeszítésekkel összhangban kialakított borértékesítési stratégiája évről évre növekvő volumenű eladásokat eredményezett, és míg 2014-ben 6 millió palack bort adott el a vállalat itthon és a külpiacokon együttesen, addig 2021-re az eladásokat ennek ötszörösére, 30,1 millió palackra tudta növelni – 1,6 millió palackkal túlszárnyalva az előző évi eredményét.

A Lidl teljes borforgalmából az exportált volumen is rekordot ért el tavaly, hiszen Európa 15 országában összesen 7,8 milliárd forint értékben adott el magyar palackos borokat a vállalat. A legnagyobb külföldi felvásárló ország 2021-ben az Egyesült Királyság volt, ahova a teljes hazai borexport több mint 90 százaléka a Lidl hálózatán keresztül jutott el Magyarországról. Jelentős mennyiségben vásárolt még magyar bort a Lidl-n keresztül Csehország, Németország és Lengyelország is. A diszkontlánc tapasztalatai alapján a legnépszerűbb borfajtáknak továbbra is a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér bizonyultak. Ennél azonban természetesen jóval szélesebb kínálatból válogathattak a külföldi vevők, hiszen összesen 184 féle magyar bort exportált a diszkontlánc a határainkon túlra tavaly.

A Lidl Magyarország kiemelkedő borértékesítési eredménye kapcsán Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője elmondta, hogy a diszkontlánc egyértelmű célja, hogy támogassa a magyar beszállítókat és a magyar termékek értékesítését, ezáltal hozzájárulva a magyar gazdaság sikereihez. „A borértékesítés egyike ezen sikereinknek, amire rendkívül büszkék vagyunk. Kisebb családi pincészetekkel és nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködünk, vásárlóink pedig egyedülálló, kedvező ár-érték arányú borkínálatunkból válogathatnak.”

A külföldi fogyasztás mellett a hazai értékesítés is látványos emelkedést mutatott tavaly, hiszen az áruházlánc polcairól összesen 14,5 millió palack fogyott, ami 10 százalékkal magasabb 2020-as év eredményéhez képest. A Lidl tapasztalatai szerint magyar fogyasztók leginkább az illatos borokat, a könnyed rosékat, és a tradicionális vörösborokat kedvelik, de egyre népszerűbbek a különféle habzóborok is.

A diszkontlánc kiváló minőségű borai több nívós elismerésben is részesültek az elmúlt évek során. Tavaly például a Lidl saját márkás, 5 Puttonyos Tokaji Aszú és az Ausztrál Chardonnay borait aranyéremmel jutalmazták a borágazat egyik legnagyobb és legrangosabb megmérettetésén, a Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyén. Az eseményen egy 150 fős független, nemzetközi szakértőkből álló zsűri szigorú irányelvek szerint több mint 8000 bor közül választotta ki a legjobbakat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik