Gazdaság koronavírus

A vírus ellenére is brutálisan kilőtt a Louis Vuitton, a Dior és a Dom Pérignon árbevétele

STR / AFP
STR / AFP

A francia cég szerdán közölte, hogy árbevétele 32 százalékkal, 13 milliárd 959 millió euróra nőtt a március végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 10,6 milliárd euróról. A nemzetközi devizák árfolyamváltozásától és a vállalati akvizíciók hatásától megtisztított, úgynevezett organikus eladás 30 százalékkal nőtt 2020 első negyedévével összevetve.

Az LVMH márkák tucatjait, a Louis Vuitton táskák mellett például a TAG Heuer karóra-, a Dior parfüm- és a Dom Pérignon pezsgőmárkát egyesíti. A cég valamennyi fő tevékenyégi területén növelni tudta bevételét: a ruhák és bőrtermékek esetében 45 százalékkal rekordszintre, 6 milliárd 738 millió euróra ugrott, az organikus eladás 52 százalékkal bővült.

A parfüm és kozmetikai szegmensben az eladás 12 százalékkal, 1,55  milliárd euróra, a karóra- és ékszerágazatban 138 százalékkal, 1,9 milliárd euróra, a bor és szeszesital területen pedig 29 százalékkal, 1,5 milliárd euróra emelkedett a bevétel.

Az LVMH részvényára az év eleje óta 16,4 százalékkal nőtt, a cég piaci tőkeértéke mintegy 297 milliárd euró.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik