Gazdaság

Már a második milliárdot költik Semjén Zsolt vadászati kiállításának reklámozására

Újabb nettó egymilliárd forintos reklámszerződést kötöttek a 2021-ben megrendezendő vadászati világkiállítás kommunikációs feladataira. Ezek szerint tavaly május óta elfogyott az első bő egymilliárd forint, amelyet a kiállítás és a hozzá kapcsolódó rendezvénysorozat reklámozására szántak. A költségek egyre duzzadnak, nyáron emelték 7 milliárd forintról 10 milliárdra az előkészítésre szánt keretet, és összességében 50 milliárd is rámehet a gigarendezvényre.

A kommunikációs projekt nyertese ezúttal is a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. duója. Mint a megállapodásból kiderül, az október végén leszerződött nettó 1 milliárd forintos keretösszegből 700 milliót mindenképpen elköltenek, azt köteles lehívni a megrendelő, azaz az állami tulajdonú Egy a Természettel Nonprofit Kft., 300 millió + áfa opcionális rész. A vaskos reklámkerettel a megrendelő célja a dokumentum szerint:

a lakosság tájékoztatása a rendezvények aktuális üzeneteiről, hátteréről és programjairól.

Nem költhető akármire a pénz, a teljes keret felét, tehát nettó 500 ezer forintot a kormányrendeletben előírt feladatokra kell fordítani, úgy mint: kutatási feladatok, stratégiai tervezés és tanácsadás, grafikai tervezés, PR ügynökségi szolgáltatások, online kommunikációs és közösségi média, szolgáltatások, gyártás, rendezvényszervezés.

A kiállítás elsősorban Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, KDNP-elnök szívügye, aki egyben az Országos Magyar Vadászati Védegylet elnöke, a világkiállítás lebonyolításért felelős kormánybiztos pedig Kovács Zoltán, aki a Nimród vadászújság főszerkesztője is.

A Nimród előfizetése és reklámbevétele volt az egyetlen piaci bevétele a világkiállítás megszervezésére gründolt projektcégnek, az Egy a Természettel Nonprofit Kft.-nek, amely 28 millió forint árbevételt mutatott ki a tavalyi mérlegében. A szervezési feladatokra a költségvetésből kapja a támogatást, 2019-ben összesen 5,3 milliárd forint érkezett a céghez a büdzséből, és a mérlegbeszámolója szerint ebből tavaly bő 2 milliárdot fogyasztott el, 3,2 milliárdot 2020-ban használ fel.

A cég tavaly év végén 3,7 milliárd forint forgóeszközt mutatott ki, benne a megvásárolt Fátyol magyar vizsla mint kabala állat 150 ezer forint értékben szerepelt.

A kft-nél tavaly év végén 30 fő állt munkaviszonyban, bér és személyi jellegű kifizetésre több mint 212 millió forintot fordítottak. A két fős ügyvezetésnek bruttó 15 millió forintot számláztak, a 3 tagú felügyelőbizottságnak pedig összesen 5,4 millió forint tiszteletdíjat fizettek ki. A legnagyobb kiadási tétel tavaly az állami társaságnál jogi és szakmai tanácsadó szolgáltatásra kiadott 397 millió forint volt.

Kiemelt kép: Balogh Zoltán / MTI

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.