Gazdaság

Mészáros öccséék 3 milliárdos megbízást kaptak a Magyar Közúttól

Az állami cég tulajdonában lévő hidakat tartják karban.
Korábban a témában:

Október 16-án 3 milliárd forint plusz áfa értékben kötött keretszerződést az állami tulajdonban lévő Magyar Közút Nonprofit Zrt. egy két cégből álló konzorciummal a kezelésében álló hidak karbantartására – derül ki a 24.hu birtokába jutott szerződésből.

A hatalmas megbízás két céghez, az erdőkertesi Egomax Kft.-hez és a Mészáros János tulajdonában lévő Híd-Tám Kft.-hez került. Mészáros János a Magyarország egyik leggazdagabb embereként és Orbán Viktor miniszterelnök barátjaként ismert Mészáros Lőrinc öccse. Amint a szerződésből kiolvasható, a megrendelő állami cég a keretösszeg 70 százalékát biztosan lehívja, ez áfa nélkül 2,1 milliárd forint.

A 2002-ben alapított Híd-Tám Kft.-t 2016 márciusában vette meg a felcsúti üzletember, évekig csak a fivér jóindulatából létező alvállalkozónak tűnt, idén azonban történt valami: néhány hónapon belül a mostani már a második nagy értékű, közpénzes megbízás ami a Híd-Támhoz került. Augusztusban írtuk meg, hogy 2 milliárd 488 millió forintért a herceghalomi cég fejezi be a székesfehérvári vasútállomás gyalogos felüljáróját.

Mészáros János szinte hazajárhat a Magyar Közúthoz szerződéseket aláírni. Pegazus Trade nevű cégével 130 millió forintos keretszerződés nyomán téli kabátokat, 15 millió forintért egyéb téli ruhaneműket, 115 millióért kantáros nadrágokat, 460 millióért nyári és téli adaptereket, 567 millióért pedig aszfalttömörítő gépeket szállítanak az állami cégnek.

Mészáros öccse feltör, idén már 1,2 milliárdnyi állami munkát szerzett meg
Mészáros János szerencsecsillaga is emelkedőben van.

Tavaly egy másik érdekeltsége, a bicskei Herceghalom Interat Zrt. futott be győztesként a Magyar Közút két közbeszerzési pályázatán, összesen 510 millió forint értékben.

Az ifjabb Mészáros-fivér említett három nagy cége összesen 630,5 millió forintos profitot termelt tavaly, és az üzletember 150 millió osztalékkal gazdagodott. Ahogyan korábban megírtuk: a jövő még biztatóbb lehet, ugyanis Mészáros Lőrinc több családi céget bevett a kínai hitelből épülő, 600 milliárd forint költségűre tervezett Budapest-Belgrád vasútvonal megépítésére elnyert munkába, például a Híd-Támot is.

Kiemelt kép: Illyés Tibor /MTI

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.