Gazdaság

Hiába vettek ki szabadságot a lakók, egyik nap sem jött a vízóra-leolvasó

Olvasónk a belvárosban lakik egy 60 lakásos társasházban. A Fővárosi Vízművek munkatársának aláírásával kifüggesztettek a kapura egy levelet, hogy kötelező vízmérő-leolvasás lesz 2019 09. 18-án 12-14 óra között, illetve 20-án 17-20 óra között.

Szabadságot vett ki, otthon maradt, hogy amint kérték tőle, biztosítsa a leolvasó bejutását a lakásába. (A munkaideje hatig tart, azért kellett a második napra is szabadságot kivennie.) Egyik kihirdetett időpontban sem jöttek azonban leolvasni a vízórát. Nem tudta mire vélni a dolgot, a papíron megadott telefonszámot pedig hiába hívta, géphang mondta be, hogy „próbálja meg a hívást később”, és az ügyfélszolgálat sem tudott segíteni. Beszélt pár lakóval, náluk sem olvasták le az órát, arról pedig nem kaptak értesítést, hogy ezek után mi lesz.

Olvasónk mindebből azt szűrte le, hogy akkora már a munkaerőhiány a vízműveknél, hogy nem tudják leolvasni a mérőórákat az előre meghirdetett időpontban.

Megbetegedett a vízóra-leolvasó, és nem küldtek helyette mást

A Fővárosi Vízművek azt írta megkeresésünkre, hogy a mellékvízmérőket mindössze évente egy alkalommal olvassák le éppen azért, hogy az ügyfeleknek ne kelljen több alkalommal is otthon tartózkodniuk emiatt. A konkrét esetet sajnálatosnak tartják, és ezúton, valamint az érintett ügyfeleket közvetlenül megkeresve is elnézést kérnek. Hirtelen megbetegedés jött közbe, ezért várták hiába a lakók a leolvasót. Hogy miért nem küldtek más kollégát, arra nem tértek ki.

Valószínűsítették továbbá, hogy az ügyfélnek azért nem sikerült telefonon megtudnia, miért nem jött a leolvasó, mert a plakáton szereplő telefonszámot hívta, amely a megbetegedett kollégáé volt. Ezért a szórólapon ezentúl az ügyfélszolgálati telefonszámot is fel fogják tüntetni – ígérték.

Olvasónk hívta amúgy a központi ügyfélszolgálatot is. Ott első nap azt mondták neki, hogy ha aznap nem jött, másnap majd biztos jön a leolvasó. Másnap pedig nagy nehezen annyit sikerült megtudnia, hogy neki, vagy a közös képviselőnek kell új időpontot kérnie. Holott nem az ő hibája volt, hogy meghiúsult a leolvasás.

A Fővárosi Vízművek a leolvasói tevékenységet egyébként saját alkalmazottakkal látja el, mint írták, éppen az ellenőrizhetőség és a koordinálhatóság érdekében. Nem tagadták, hogy akárcsak a többi céget, őket is érinti a munkaerőhiány, de hogy mennyire, arra nem tértek ki. Hogy hányszor fordult elő hasonló eset, arra sem reagáltak.

Így is mehetne a leolvasás

Olvasónk vetette fel, számára jobb lenne, ha nem kellene külön otthon maradni a vízóra, a villanyóra és a gázóra leolvasása miatt is, hanem három az egyben történne meg a dolog. Azt is bedobtuk, a jövőben tervezik-e, hogy esetleg ne is menjen ki leolvasó, hanem lehessen lefényképezni az óraállást, és úgy beküldeni, vagy más módon elkerülni, hogy az ügyfeleknek a szabadság terhére kelljen otthon várni a kontrollt, de ezekre a kérdéseinkre nem reagáltak.

Annyit írtak, erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy a munkaerőhiány ellensúlyozására optimalizálják folyamataikat. Több, a digitalizáció irányába mutató projekten is dolgoznak, melyek a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést szolgálják. Konkrétumként online ügyfélszolgálatukat említették, valamint hogy éppen dolgoznak egy olyan fejlesztésen is, amely megkönnyítheti majd az ügyfeleknek a vízóra-leolvasást.

Kiemelt kép: Bielik István / 24.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik