Gazdaság

Hibás óvszert vett, 10 hónapba telt, mire újat küldtek helyette

Hibás csomagolású óvszert vett olvasónk, amit megreklamált a gyártónál. Kiderült, nem is a gyártónál kellett volna panaszt tennie. A cég ígért neki másik terméket, de 10 hónapig hitegették, mégse küldték. Végül busásan kifizetődött a várakozás.

Panaszt tett a sérült csomagolású termék miatt olvasónk

Még tavaly szeptemberben vásárolt egy 12 darabos epres Durex óvszert az egyik szupermarketben olvasónk. Amikor hazaért és kibontotta, akkor vette észre, hogy az egyik tasakból kikandikál az óvszer. Érthető módon nem használták fel a terméket, és a lány panaszt tett a gyártó, a Reckitt Benckiser ügyfélszolgálatán.

Sajnálták a kellemetlenséget és jelezték, hogy minden termékük vizsgálatsorozaton esik át, mielőtt forgalomba kerül. Azt is hozzátették, szeretnék tisztázni az ügyet, ezért kérték, adja meg az adatait, küldjön fotókat a termékről, a dobozról/csomagolásról, gyártási számról, vonalkódról, hogy meg tudják vizsgálni a gyártási folyamatból tárolt referenciamintákat.

Fotó: Olvaósi kép

Tíz hónapig hiába várt az ígért új termékre

Olvasónk eleget tett a kérésnek. Október elején ismét üzenetet váltottak, a gyártó sajnálta, hogy nem felelt meg a termék a lány elvárásainak, ezért felajánlották neki, hogy küldenek egy új Durex terméket. Hozzátették, eltarthat 8 hétig is, amíg megérkezik, ezért elnézést kértek, jelezve, hogy közben kivizsgálják az ügyet.

Hogy mi tart 8 hétig egy kipostázáson azt nem értette olvasónk, de türelmes volt. Ezek után kérték tőle a blokkot, ami szűk egy hónappal a vásárlás után már nem volt meg. A gyártó ezt megértette, és jelezte, úton az ígért termék. Olvasónk idén januárban írt rájuk, hogy még nem érkezett semmi. Reklamált még februárban és júliusban is, aztán fordult hozzánk.

Nem értette, hogy egy cég, amely a biztonságos szexre épít, egy hibás csomagolású termék esetében miért váratja ennyit őt, amikor a blokk kivételével mindent elküldött, amit kértek.

Nem biztos, hogy a gyártó felelőssége

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségénél Kispál Edit szóvivő megkeresésünkre elmondta, alapvetően akitől vásárolunk, annál kell panaszt tenni. Vagyis a konkrét esetben a szupermarketnél kellett volna hibás teljesítés címén reklamálni. A gyártónak alapesetben kellékszavatossági kötelezettsége nincs, de a termékszavatosságért felelnie kell, például ha bizonyos követelmények nem teljesülnek a terméknél.

Az, hogy a csomagolás sérült volt, nem feltétlenül fér bele szerinte ebbe a kategóriába. Azt sem lehet kizárni, hogy a szupermarketben egy másik vevő kibontotta a dobozt, és a tasakot is. Persze az is lehet, hogy a gyártósoron történt hiba, kívülről ezt szerinte nem lehet megállapítani.

Ha gyártási hiba történt, azért felelős a gyártó, de ugyanúgy a forgalmazó is, ezért kell nála panaszt tenni, és aztán ő majd egyezteti a gyártóval, kinek a hibája a dolog – tette hozzá Kispál Edit.

Olvasónk szerint a dobozon lévő átlátszó nejlon védőtasak zárt, sértetlen volt, és egyértelműen látszott hogy körbe van sütve az óvszer, nem lazán kilóg.

Végül gáláns csomag érkezett

A történet happy enddel végződött, olvasónk pár napon belül csomagot kapott a gyártótól. Legyen elég annyi, hogy minden várakozását felülmúlta, mennyiségben és értékben is. Hogy a gáláns csomagot azért küldték-e, mert sokáig várakoztatták olvasónkat, vagy mert kiderült, hogy gyártási hiba történt, nem tudjuk. Megkeresésünkre nem reagált a cég, olvasónkkal pedig nem osztották meg eddig, hogy mi lett a vizsgálat eredménye.

A terméket gyártó Reckitt Benckiser Kft.-nek egyébként jól megy, árbevétele 2018-ban megközelítette a 48 milliárd forintot, az adózott eredménye pedig 941 millió forint volt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik