Lezárult a UPC „Nagy Tuning Show” pályázata, amelynek központi témája a kisvállalkozások digitális kompetenciája volt. Az üzleti verseny olyan, a digitalizációhoz kapcsolódó ötleteknek adott teret, amelyeket a vállalkozások szívesen tető alá hoznának, de szakmai segítség nélkül nehezen boldogulnak vele. Erre pedig kétségkívül szükség van: sokszor egy-egy ötlet azért bukik el, mert az ötletgazda nincs birtokában a megvalósításhoz szükséges képességeknek és anyagi forrásoknak, holott könnyen lehet, hogy a megoldás akár társadalmi szinten is előnyöket hozna.
A szakmai zsűri azokat a pályázatokat díjazta, amik a legötletesebben használják ki az internet, az online megoldások, illetve a digitalizáció nyújtotta előnyöket a cégük növekedése, költséghatékonysága, vagy időgazdálkodása érdekében.
A „Vállalkozás a vállalkozásokért” díjat az Első Magyar Könyvelő és Pályázatíró Kft. nyerte el, akik a munkaügyi tanácsadó és problémamegoldó ágazatukhoz kapcsolódóan egy hotline funkcióval ellátott webes alkalmazást szeretnének lefejleszteni munkaügyi ellenőrzések esetére. Ezzel szeretnének hozzájárulni a munkáltatók helyes, jogkövető útra tereléséhez, de emellett számos más hosszú távú előnnyel is kecsegtet a megoldás.
Azonnali segítségnyújtás
Ahogy Csongár Gábor ügyvezető is mesélte, a fejlesztést tényleg úgy kell elképzelni, mintha egy nagy piros gomb állna a cégek rendelkezésére, amit az ellenőrzés esetén rögtön aktiválhatnak.
Megjön a munkaügyi ellenőr, erre a munkáltató megnyomhatja a honlapon a pánikgombot. Azonnal egy telefonhívás generálódik, amit a munkaügyi szakértőnk fogad, és elkezdődik a segítségnyújtás telefonon keresztül.
A legtöbbször egy adott bejelentésre mennek ki ellenőrizni az ellenőrök, akiknek egy protokollt kell követniük. Az azonnali segítség nyújtás fő célja, hogy az ellenőrzött cég figyelmét felhívhassák arra, milyen jogaik és kötelezettségeik vannak ellenőrzéskor, melyek azok a dokumentumok, amiket be kell mutatniuk.
Miről nyilatkozhatnak, mi a szolgáltatott információk szükséges mértéke, és hogy úgy általában tisztában legyenek a jogokkal és kötelezettségekkel, a munkavállalóikkal kapcsolatban is.
A honlapon lesz egy ÁSZF is, ami kimondja majd, hogy a szerződés abban a pillanatban létrejön, hogy az ügyfél megnyomta a pánikgombot, ezután a könyvelő iroda meghatalmazottként vesz részt az ellenőrzési folyamatban.
A cégeknek nem kell megvárniuk kérdéseikkel a helyszíni ellenőrzés végét, mert lesz egy megbízott fél, aki rögtön segítséget nyújt.
Az eleinte honlap formájában elérhető szolgáltatást fizetősen képzelik el, de cserébe biztos, hogy egy szakértő mindig elérhető lesz a vonal másik felén.
Az egész társadalom profitál belőle
Ahogy a már 15 éve vállalkozóként tevékenykedő Csongár hangsúlyozta: a könyvelőiroda évek óta foglalkozik tanácsadással, de alapvetően már mindig csak akkor érkeznek a megkeresések, ha lezajlott az ellenőrzés, egy kései helyzetből tudnak indulni. A pánikgombbal viszont lerövidül ez az idő, az azonnaliság előnyeivel élhetnek. Hosszútávon az a cél, hogy a honlapon megtalálhatók legyenek edukációs tartalmak és cikkek is.
Csongár szerint a megoldás azon túl, hogy az irodának üzleti hasznot hozhat, sokrétű előnyös hatásokat hozhat a társadalomnak is. Egyben sikerülhet vele jogkövető magatartásra terelni a munkáltatókat, több lehet a legálisan foglalkoztatott, szabályosan kifizetett munkavállaló. Több adó fog generálódni a bejelentések után, és vélhetően többen fognak pályázni a rendezett kapcsolatok miatt.
Az ötlet egyébként teljesen Csongár fejéből pattant ki, aki elmondása szerint az országban sehol nincs más hasonló szolgáltatás, így olyan versenyelőnyre tehetnek vele szert, amivel máshol nem találkozott még. Úgy gondolja, hogy évek múlva ebből akár egy nemzetközileg is elérhető dologgá nőheti ki magát.
Mint kifejtette: a könyvelőirodára eddig is jellemző volt, hogy a digitális megoldásokat és az internet kínálta lehetőségeket próbálják minél jobban kihasználni.
Nagyon fontos természetesen egy saját, jól keresőoptimalizált honlap, de ott vagyunk a Facebookon, a LinkedInen, a Twitteren, lassan az Instagramon is.
A vállalkozó szerint a könyvelés is sok téren átalakult az utóbbi évtizedekben, hiszen nem arról van szó, hogy kockáspapíron körmölnek a szakemberek, hanem számítógépes rendszerekben történik az adatok feldolgozása, mentése.
Az adatok visszakereshetők, és az adatvesztés lényegében kizárt nálunk. Hosszú évek óta dolgozunk egy biztonságért felelős informatikussal is, és amit a könyvelésben csak lehet, igyekszünk automatizálni.