Fennállása óta volt már jobb éve a Mezort Zrt.-nek, például a 2017-es biztosan. Akkor ugyanis 2,5 milliárdos nettó árbevétele volt, 2018-ban viszont 302 millió forint. Az adózott eredménye tavaly 33 millió forint volt, amely az eredménytartalékba került, osztalékfizetés nélkül.
Az egykori NAV-elnök és Simicska-bizalmas Vida Ildikó vezérigazgatósága alatt működő Pro-Ráta Holding Zrt. 4,5 milliárd forintos adózott eredményt könyvelhetett el 2018-ban. Mivel vagyonkezelőről van szó, saját bevétele nincs, de ez nem jelenti azt, hogy ne jutna osztalékra. A május 30-i alapítói határozatban Mészáros Lőrinc arról rendelkezett, hogy a cég adózott eredménye, illetve az eredménytartaléka terhére csoportosítsanak át a számára 5,4 milliárd forint osztalékot.
A szintén Vida-vezetésű Pro-Aurum Zrt. nettó árbevétele tavaly forintra pontosan ugyanannyi volt, mint 2017-ben: 5,49 milliárd forint, viszont a társaság adózott eredménye 13 millió forintos veszteséget mutat. Azért egy kis osztalék ilyen helyzetben is jutott, méghozzá 578 millió forint.
A hirdetésekkel foglalkozó Euro Publicity Kft. 2018-as adózott eredménye az előző évinél 78 százalékkal volt alacsonyabb, így 15 millió forint lett, 335 millió forintos nettó árbevétel mellett. Ez elsősorban a saját hirdetőeszközeinek bérbeadásából, illetve hirdetési céllal bérbeadott területek bérleti díjából származott. Mészáros itt eltekintett az osztaléktól, az adózott eredmény teljes össze az eredménytartalékba került.
Nem volt túl jó éve a Megapolis Media Kft.-nek sem, ugyanis ahhoz képest, hogy 2017-ben még 535 millió forint adózott eredménye volt, 2018-ban már 61,7 millió forint vesztesége. A vagyonkezelőnek nettó árbevétele nem volt, és osztalékot sem fizetett a felcsúti milliárdosnak.
A 2019 áprilisa óta a Pro-Aurum, a Neo-Met és Mészáros tulajdonában álló A Plakat Kft. adózott eredménye mindössze 1,2 millió forint volt, pedig 143 millió forintos árbevételt könyvelhetett el, amely kizárólag a Publimont Kft. részére bérbe adott hirdetőeszközök bérleti díjából származik. Mint a kiegészítő melléklet megjegyzi, a társaság működésében jelentős változást jelentett a tavaly január 1-jén bevezetett, a helyi önkormányzatoknak fizetendő, reklámfelületek utáni építményadó. Osztalékot nem fizettek.
És ha már szóba került a Publimont: az A Plakathoz képest kimondottan jobb évet zárt a másik hirdetési cég, 110 millió forintos adózott eredménnyel és 5 milliárd forintos nettó árbevétellel. Ebből egy kisebb tétel (18 millió forint) exportból származik. Viszont a jó teljesítmény ellenére itt sem volt osztalékkifizetés.
Kiemelt kép: 24.hu/Marjai János