59,6 millió forintért vállalta a Balásy Gyula-féle New Land Media Kft. és a Lounge Design Szolgáltató Kft. a MNKH Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. 2018-2019. évi grafikai tervezési, gyártási és online ügynökségi feladatait. Az összeg nagysága és a nyertes kiléte nem volna érdekes, hiszen miután a korábbi kedvencek, Kuna Tibor és Csetényi Csaba kiestek a pikszisből, a Kommunikációs Hivatal kasszájából 75 milliárd forintnyi megbízás érkezhet az egyetlen nyeregben maradt kommunikációs nagyágyú, Balásy Gyula cégeihez.
Az már annál inkább, hogy a MNKH minimum tetszhalott állapotban van.
Idén júliusban a 24.hu írta meg, hogy a kormány belátta: a több milliárd forintos veszteséget termelő kereskedőházi rendszer tarthatatlan, ezért világszerte, több tucat országban bezárja a kereskedelmi kirendeltségeket. (Az itthoni cégek közül jelenleg végelszámolás alatt van a Kínai-Magyar Kereskedőház Kft., a Török-Magyar Kereskedőház Kft. és az Orosz-Magyar Kereskedőház Kft. is.)
Nyáron arról szóltak a hírek, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztérium fennhatósága alá tartozó MNKH Zrt. ebben a formában megszűnik létezni, egybeolvad leányvállalatával, a Magyar Kereskedelem-fejlesztési és Promóciós Kft.-vel, a fúzióból pedig egy új társaság jön létre HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zrt. néven. Az e-cégjegyzék szerint a HEPA jelenleg bejegyzés alatt áll, alaptőkéje 1,5 milliárd forint. Vezérigazgatója Ligetfalvi Gábor lesz, aki számos állami cégben dolgozott már, legutóbb a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe került MKB Bank Kockázati Tőkealap-kezelőjénél tevékenykedett. Cégvezetőként tüntették fel Kun Gábort, a MNKH korábbi cégvezetőjét.
A Közbeszerzési Hatóság honlapjára feltöltött dokumentáció tanúsága szerint Balásy a MNKH-val szerződik, gyaníthatóan már a HEPA körüli teendőkre.
Szerettük volna megtudni, hogy mire szolgál majd a kommunikáció, de kérdéseinkre sem a cég, sem a Külgazdasági és Külügyminisztérium nem válaszol több mint egy hete. Amint megteszik, közöljük.
Fotó: Máthé Zoltán / MTI