Gazdaság

Miniszteriális segítséggel törnék le az irreálisan magas buszos kgfb-t

A biztosítási díjak drasztikus emelkedése kapcsán egyeztetések kezdődtek a felügyeleti szervek és az autóbuszos személyszállítók között.  
Korábban a témában:

Példa nélküli folytatást könyvelhet el a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary elnökségének áprilisi intézkedése: a fejlesztési tárca kezdeményezésére május 15-én háromoldalú egyeztetést tartott a Magyar Nemzeti Bank, a Gazdasági Versenyhivatal és a fuvarozói érdekképviselet az autóbuszok 2018. évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjainak drasztikus emelkedéséről.

Az NFM korábban azt nyilatkozta, hogy kartellgyanú is felmerült:

Tótkomlós, 2017. október 6.
Kerekeire állítanak egy oldalára borult autóbuszt a tûzoltók a Tótkomlós és Kaszaper közötti úton 2017. október 6-án. A balesetnek három súlyos sérültje van, az utasok többsége az elsõdleges információk alapján könnyebben sérült.
MTI Fotó: Donka Ferenc
Vizsgálat indul az autóbuszos személyszállítók kgfb-díjainak emelése miatt
A biztosítótársaságok háromszoros, négyszeres biztosítási díjat követelnek a buszos vállalkozásoktó

A NiT Hungary írásban is előterjeszti azokat a konkrét megoldási javaslatokat, melyekkel tervezhetőbbé tehető a személyszállító kis- és középvállalkozások tevékenysége.

Az utasok is megérezhetik, ha irreálisan nő a kötelező

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás a gépjármű-üzemeltetés és a szolgáltató tevékenység alapfeltétele, amely állandó költségként jelenik meg a vállalkozóknál, szögezik le. Az autóbusz járműkategóriában a díjak egyidejű és nagyarányú emelése a vállalkozások számára súlyos terhet jelent, amit hosszú távon az utasok is megérezhetnek, hiszen a vállalkozások a költségek továbbhárítására kényszerülhetnek. A közlekedésért felelős minisztérium kezdeményezésére május 15-én egyeztetések kezdődtek a felügyeleti szervek és az autóbuszos személyszállítók között.

Világosan látszik, hogy a járműkategóriára 2018-tól alkalmazott díjképzés szempontrendszere és a díjak kalkulációja átláthatatlan és kiszámíthatatlan, emellett a biztosítói piac nagy része tudatosan, irreális tarifák meghirdetésével tartja távol magát ettől a szegmenstől. A legnagyobb előrelépésnek most az tekinthető, hogy elismerve a NiT Hungary hitelességét és képviseleti jogosultságát a témakörben, egymás szempontjait és érveit is megismerve, kölcsönösen át tudtuk tekinteni az autóbuszok kötelező felelősségbiztosítása körül kialakult helyzetet. Tárgyalópartnereink megértették azt a problémát, amit az évközi díjtarifa-hirdetés és a KGFB díjak rendszerének átláthatatlansága jelent az autóbuszos kkv-k körében

– emelte ki Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.

A keddi egyeztetésen felvetett érdekképviseleti elvárások és szakmai javaslatok hamarosan írásban is eljutnak az MNB és a GVH illetékeseihez. A NiT Hungary a tervezhetőség szempontjából elsősorban az évi egyszeri, év végi díjtarifa-hirdetésre való visszaállást, illetve a kkv-k érdekeinek védelmében, a kedvezményekre jogosító „flotta” meghatározásánál a jelenlegi 5 járműről a 3 járműre való csökkentést látja perspektivikusnak. Ugyanakkor továbbra is fontosnak tartja, hogy valós piaci verseny alakuljon ki a biztosítói környezetben, a jelenlegi díjajánlatok ugyanis a százezres és a több tízmilliós nagyságrend között mozognak. A szervezet indítványozni fogja azt is, hogy a felügyeleti szervek vizsgálata a terjedjen ki a teljes haszonjármű-szegmens KGFB díjainak változására.

Azok a javaslatok, amelyekkel a jelenlegi szabályozási környezetben élhetünk, talán biztosítani tudják azt, hogy a vállalkozói tevékenység környezetét biztosítási szempontból kiszámíthatóbbá tegyük. Azt azonban be kell látni, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás olyan költség, amely az áthárítás kényszeréből fakadóan megjelenik a fuvardíjakban, így a mostani drasztikus emelkedés terheit végső soron a megrendelők, az utasok lesznek kénytelenek viselni

– mondta Dittel Gábor.

Ajánlott videó mutasd mind

BERLIN, GERMANY - AUGUST 24:  Defense Minister Ursula von der Leyen (CDU) arrives for the weekly German federal Cabinet meeting on August 24, 2016 in Berlin, Germany. High on the meeting's agenda was discussion of federal policies towards civil defense.  (Photo by Adam Berry/Getty Images)

Nagy rohammal kerülné el a bukást von der Leyen

Lemondott a miniszteri posztról, ígéreteket tett a szocdemeknek és a liberálisoknak, és élete beszédére készül Ursula von der Leyen. De nyíltan csak a Néppárt támogatja. Mi történik akkor, ha nem választják meg ma az Európai Bizottság élére?

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.