Gazdaság

Sorosozásból hízik a Fidesz-közeli sajtó

12,3 milliárd forintért reklámozták Rogánék a nemzeti konzultációkat, Mészáros Lőrinc a legnagyobb nyertes.

12,3 milliárd forint értékben rendelt hirdetéseket a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda a tavalyi „nemzeti konzultációkhoz” kapcsolódóan – írja az Átlátszó.

A hivatal 114 ezer forint költségtérítést kért a portáltól a közérdekű adatokért. Ezért cserébe kinyomtatott és visszaszkennelt, több esetben szinte olvashatatlan pdf-eket küldtek, amelyeket hosszadalmas munkával kellett táblázatba rendezni.

A pénzáradatból Mészáros Lőrinc médiabirodalma szakította ki a legnagyobb részt, a tulajdonában lévő Mediaworks lapjaiban, valamint az Echo tévében 3,89 milliárd forintért jelentek meg sorosozós hirdetések.

Második helyen a Habony Árpádnak hitelező Tombor András áll 1,56 milliárd forinttal, az ő érdekeltségében van a televíziós reklámidőt értékesítő Atmedia, a rádiók reklámidejét árusító MSC Kft. és a Radio Sales House, valamint a Mandiner.

A harmadik legnagyobb összeget, 1,32 milliárd forintot a közterületi hirdetésekkel foglalkozó Odex kapta, amely a TV2-nek beszállító, Rákosi Tamás-féle IKO-birodalomhoz tartozik.

Egymilliárd forintot hagytak Andy Vajna médiavállalatainál, a TV2-nél, a Lapcomnál és a Rádió 1-et működtető cégnél.

Az ötödik helyen Habony Árpád áll, akinek cége, az MMG a Lokált és a 888-at adja ki.

A top 10-es listán megtalálható még a Ripost, a Matolcsy György fiának tulajdonában lévő Origo és Garancsi István ESMA nevű cége. Ezen kívül az első húszban szerepel a Magyar Idők, a Magyar Hírlap, Schmidt Mária Figyelője, a Demokrata és a Pesti Srácok.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik