Közélet

Minden eddiginél több pénzt szórt el a kormány kommunikációra

A 66 milliárd forintos propagandaköltés három érdekkörhöz került.

Tavaly minden eddiginél többet költött propagandára a kormány – a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal nettó 66,52 milliárd forint értékben kötött szerződéseket különböző kommunikációs feladatok ellátására. A Magyar Nemzet azt írja: az összeg 99,93 százaléka három érdekkörhöz, Csetényi Csaba, Kuna Tibor és Balásy Gyula cégeihez került.

Csetényi, akit Rogán Antal szomszédjaként emlegettek, „mindössze” 3,61 milliárdért kapott megbízásokat, noha az előző kormányzati ciklus legtöbb kommunikációs beszerzését ő nyerte el – emlékeztet a lap. A Szijjártó Péter barátjaként emlegetett Kuna Tibor cégei, a Trinity és a Young and Partners 17,99 milliárdért végzett kommunikációs feladatokat az állami intézményeknek.

A legnagyobbat az előző kormányzati ciklusban még ismeretlen Balásy Gyula szakította, cégei, a Lounge Design és a New Land Media 44,87 milliárd forintért kaptak megbízásokat, köztük a migránsozó és sorosozó kormányzati kampányokat.

Felidézik: két éve a kormánypárti Magyar Idők még arról írt, hogy az Orbán-kormány 2010 és 2014 között 81 milliárdot költött kormányzati hirdetésekre, míg a baloldali kormányok 2006-tól 2010-ig 84 milliárdot. Most egy év alatt sikerült hasonló nagyságrendű összeget kiszórni kommunikációra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik