Gazdaság

Rogán év végi hajrája: még 7 milliárddal olajozzák a kormánypropagandát

Újabb több mint 7 milliárd forintot költhet az adófizetők pénzéből a Nemzeti Kommunikációs Hivatal kormányzati kampányra. Ez már a hatodik etapja lesz az „állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására” szóló – az országot ellepő plakátok alapján praktikusan menekültellenes és sorosozó – kampányfolyamnak. A sorozatra összesen csaknem 20 milliárd forintot költött már a Rogán Antalra bízott állami propagandagépezet tavaly november óta.

A legújabb, 7 milliárdos megrendelést jelentő közbeszerzést menetrendszerűen Bálásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. nyerték.

Alvállalkozót is igénybe vesznek, legalábbis közreműködőként megjelölték a Kód Piac-, Vélemény- és Médiakutató Intézet Kft.-t, valamint p2m Consulting Szolgáltató és Tanácsadó Kft.-t. Balásy cégei a teljes nemzeti konzultációs  kampánysorozatot vitték eddig, kivéve az első, bő 1,1 milliárdos darabot, azt a Csetényi Csaba-féle Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. húzta be.

A kommunikációs hivatal még tavaly novemberben kötött keretmegállapodást mega-kommunikációs csomag lebonyolítására három formációval: a már említett Balásy és Csetényi cégek mellett a Kuna Tiborhoz köthető Trinity-Young and Partners, illetve a Sprint Nyomdaipari Kft. alkotta konzorciummal. Az első 1,1 milliárdos szerződést novemberben kötötték, két hónappal később 1,9 milliárdos, majd februárban 7,9 milliárdos, júniusban pedig újabb 5,7 milliárdos kontraktus következett. Legutóbb a múlt hónapban szerződtek a kormánykampányra, akkor 3,2 milliárdos forintról, és máris itt az újabb 7 milliárdos megrendelés.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik