Gazdaság

Az Auchan az Alibabával karöltve újít Kínában

Az Alibaba Group Holding Limited (NYSE: BABA, „Alibaba”), az Auchan Retail S.A. („Auchan Retail”) és a Ruentex Group („Ruentex”) stratégiai megállapodást kötöttek, amelynek értelmében egyesítik a hagyományos (offline) és a digitális (online) kereskedelemben szerzett tapasztalataikat, hogy új értékesítési lehetőségeket fedezzenek fel a kínai élelmiszerkereskedelem területén, derül ki a francia áruházlánc közleményéből.

A stratégiai együttműködés keretében az Alibaba Group összesen 22,4 milliárd hongkongi dollárnak (azaz kb. 2,88 milliárd amerikai dollárnak) megfelelő összeget fektet be, hogy a Ruentex tulajdonában lévő részvények felvásárlásával – közvetlen vagy közvetett módon – megszerezze a Sun Art Retail Group Limited részvényének 36,16 százalékát. Az Auchan Retail ezzel párhuzamosan szintén megerősíti részesedését a Sun Art-ban. A tranzakciót követően az Auchan Retail 36,18 százalékos, az Alibaba Group 36,16 százalékos, a Ruentex pedig 4,67%-os részesedést szerez a Sun Art cégben, illetve az Auchan Retail folytatja a Sun Art leányvállalatának konszolidálását.

A Sun Art Kína egyik vezető több csatornás élelmiszerkereskedője, amely a 2017. június 30-i adatok szerint összesen mintegy 12 millió négyzetméter eladóteret üzemeltet. A Sun Art jelenleg 446 db, 17 000 négyzetméter területű hipermarkettel rendelkezik Kína 29 tartományában, autonóm régiójában és városában „RT-Mart” (大润发) és „Auchan” (欧尚) márkanév alatt. A Sun Art továbbá szupermarketeket és „Auchan Minute” néven ún. személyzet nélküli üzleteket is üzemeltet.

Megváltoztatnák a vásárlás élményét

A megállapodás az Alibaba „New Retail” jövőképét tükrözi: teljes mértékben kihasználni az online jelenlét és az új technológiák nyújtotta lehetőségeket, emellett szorosan együttműködni a kereskedelmi partnerekkel, és így biztosítani a zökkenőmentes online és offline vásárlói élményt a kínai vásárlóknak. Az együttműködés összhangban van az Auchan Retail 2025-ös „Az Auchan megváltoztatja az életet” jövőképével. A három partner egyesítve erősségeiket és tapasztalataikat újfajta vásárlási élményt szeretne létrehozni 1,3 milliárd kínai fogyasztó számára.

A három vállalat abban bízik, hogy erőforrásainak egyesítésével lehetővé teszi a Sun Art számára, hogy kihasználja az Alibaba digitális ökoszisztémájának előnyeit. Digitalizál és új kereskedelmi megoldásokat vezet be a Sun Art boltokban (RT-Mart és Auchan), beleértve az online és offline integrációt a tökéletes kiszolgálásért és a személyre szabott ügyfélélményért.

Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik