A Tesco csoport nyereségessége kiugró mértékben javult a közép-európai térségben – adta hírül a társaság londoni központja a féléves eredményszámokat.
Három éve a könyvelési botrány és a német diszkontláncok versenye majdnem padlóra tette az óriásvállalatot. Azóta átalakításokat, költségcsökkentés hajtottak végre, aminek meg is lett a gyümölcse:
A mostani féléves eredménykimutatás is azt támasztja alá, hogy kijöttek a gödörből. Csoportszinten 3,3 százalékkal nőtt az értékesítésük (csaknem 9 ezer milliárd forintra emelkedett). A vállalat nettó adósságállománya pedig nem egészen a fele a gazdálkodási fordulat három évvel ezelőtti kezdetén mért szintnek.
Hasít a fogyasztás Közép-Európában
Újdonság, hogy a közép-európai részleg kiemelkedően teljesített: 61 millió fontnak megfelelő működési szintű eredményt ért el a kivételes tételek kiszűrése után; ez 258,8 százalékos, 44 millió fontos emelkedés éves összehasonlításban.
A beszámoló szerint a cég javította közép-európai működésének hatékonyságát az egyes boltok szintjén és a térségi elosztó központokban egyaránt, és úgy látja, hogy sikerült javítania vonzerejét is ezeken a piacokon, különösen a kínálati szerkezet magasabb minőségű szegmenseiben.
Magyarországon kissé csökkent a bevétel: 287,993 milliárd forint lett. Üzleteik száma nem változott augusztushoz képest. Magyarországon a kormánybarát lapok rendszeres időközökben megírják, hogy a Tesco kivonul az országból, amit a cég rendszeresen megcáfol, legutóbb néhány napja.
(MTI/24.hu)