Vaskos költségtérítésért, ráadásul szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában volt csak hajlandó kiadni a Miniszterelnöki Kabinetiroda az Átlátszónak, mekkora összeget és milyen cégeknél költött az adófizetők pénzéből az “Állítsuk meg Brüsszelt” és a “Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén” üzenetű kormányzati reklámkampányokra.
De ez nem tántorította el a portált, munkatársuk sziszifuszi munkával összesítette az adatokat. Így kiderült, hogy
Ezen belül:
- a Mészáros Lőrinchez került Mediaworksnek jutott a legtöbb megrendelés, több 2 milliárd forint értékben,
- Tombor András médiacégének 860 millió,
- Andy Vajna tévéjének és rádiójának összesen 510 millió,
- Habony Árpád lapjainak 260 millió forint jutott az első idei nemzeti konzultáció reklámbüdzséjéből,
- de több mint 100 millió forintot költöttek a Népszavánál és az ATV-nél is.
Vagyis ha úgy vesszük,
Azt is felfedte a portál, hogy az áprilisi 4,24 milliárd forintot a konzultáció hosszabbításában, május végén megtoldották 800 millióval, júniusban és júliusban pedig összesen 2,16 milliárdot költöttek az eredménykommunikációnak hívott sorosozós plakátokra és hirdetésekre, vagyis a kampány összköltsége nettó 7,2 milliárd forint volt.
Akik szintén jót nevethettek
A 2014-ben fideszesített, és az utóbbi hónapokban névtelen propagandacikkeket megjelentető Origo 379,6 millió forintot kapott a nemzeti konzultáció reklámozásáért. A lapot júniusban, a kampány során vette meg Matolcsy György jegybankelnök fia, Matolcsy Ádám.
Mintegy 339 millió forintot kapott a vidéki hirdetéseket intéző Village Media Kft., amely már akkor is kapott megrendeléseket a kormánykampányokat szervező, Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Kft.-től, amikor még honlapja sem volt. A tavaly bejegyzett Village Media tulajdonosai Hidvégi Krisztina és Balázs Ferenc, ami azért érdekes, mert a New Land Media Kft.-nél médiaigazgatói pozícióban dolgozik egy szintén Hidvégi Krisztina nevű hölgy, de az esetleges személyazonosságot firtató kérdéseinkre nem kaptunk választ az érintettektől.
Habony Árpád lapjai, a nyomtatott és online Lokál, valamint a G. Fodor Gábor főszerkesztésével működő 888.hu a Modern Media Group Kft.-n keresztül összesen 260,8 millió forintot kaptak a nemzeti konzultáció reklámozásáért.
A kormányügyekben mindig jól értesült Magyar Idők 197,7 millió forintért tette közzé a NER brüsszelezős és sorosozós üzeneteit.
Ha még több szaftos részletre kíváncsi, kattintson.