A közlekedési szakszervezetek ismét harcot kezdtek a korkedvezményes nyugdíj visszaállításáért – írta a Népszava.
Legalábbis a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezetének elnöke azt mondta a lapnak, hogy a szakszervezet üdvözli, hogy elkezdődött az ágazat életpálya-modelljének kidolgozása, de a dolgozók többsége ennek bevezetését elképzelhetetlennek tartja a korkedvezmény valamilyen formájának visszaállítása nélkül.
Horváth László emlékeztetett: a 10 500 hazai autóbuszvezető átlagéletkora 49-50 év, és legalább ezren túllépték a 60 éves kort is.
A téma a kormány előtt is felvetődött, a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (VKF) egyik bizottságában a kabinet képviselője kijelentette, hogy a korkedvezményes nyugdíj visszaállításába nem egyezik bele. A véleményhez csatlakoztak a munkaadói szervezetek is, írta a lap.
Az Orbán-kormány korábbi döntése nyomán 2015 januárjától szűnt meg a buszsofőrök lehetősége, hogy az általános nyugdíjkorhatár előtt menjenek nyugdíjba. Korábban férfiaknál 10 év, nőknél 8 év veszélyes munkakörben végzett tevékenység után járt 2 év kedvezmény, majd minden további öt, illetve négy év után egy-egy újabb év az általános nyugdíjkorhatár elérése előtt.