A közbeszerzéseken korábban igencsak jól szereplő kommunikációs cégek, az Affiliate Network és a Network 360 tulajdonosa, Csetényi Csaba volt az ATV csütörtök esti műsorának vendége.
Csetényi cégei a Magyar Nemzet korábbi cikke szerint 23 milliárd forint állami megbízást nyertek el 2014 óta, ám a legutóbbi óriásközbeszerzésen látványosan alulmaradtak, mindössze 165 millió forintnyi megbízást kaptak, míg a Kuna Tibor-féle Trinity több mint 10 milliárdot, és a korábban kevésbé ismert New Land Media Kft. 14 milliárdot.
A cégtulajdonos az ATV-ben azt mondta: ezt nem látja súlyos visszaesésnek, „normális piaci verseny zajlik, az állami megbízásokért versenyezni kell”. Hozzátette: arra lenne büszke, ha minden tendert ők nyernének, az ő csapata erre állt rá. Kifejtette: üzlettársával, Krskó Tiborral már 2003-ban eldöntötték, hogy állami megrendelésekért indulnak, „már akkor akkora szereplő volt az állam, hogy nem tehette meg egy kommunikációs cég, hogy nem dolgozik neki”.
Csetényi azt állította, hogy soha nem találkozott kormányzati korrupcióval, nem várták tőle, hogy visszafolyassa a megkapott pénzt, és a cégeiből kivett osztalékért sem tartja senki a markát. Úgy látja, minden olyan médium, amelyik valamilyen kampányból épp kimarad, kiabál azért, hogy nála miért nem költenek.
A korábbi Magyar Nemzet-cikk szerint Csetényi kegyvesztett lett, mert több állami hirdetésekből eltartott médiacég is jelezte a kormánynak, hogy késnek a kifizetések, mire Orbán Viktor átvilágíttatta a rendszert, ekkor kerülhetett elszámolási vitába Csetényiékkel a kormányoldal.
A cégtulajdonos szerint azonban nem ez történt, ő abban látja az elmaradt közbeszerzési siker okát, hogy az általuk végzett munka magas minősége miatt nem ők adták a legkedvezőbb árajánlatot. Azt mondta, nagyon komoly tanácskozás zajlik a cégeiknél, hogyan alakítsák át a költségstruktúrájukat.
Úgy vélte, kifejezetten rosszat tesz neki, hogy Rogán Antal szomszédja, mert magyarázkodnia kell emiatt. A média hajlamos minden egyes győzelmet vagy vereséget ennek tükrében bemutatni – vélekedett.
Megkérdezték Csetényit arról is, hogy ha a Jobbik vagy az MSZP adna megbízást a cégeinek, elvállalnák-e. Erre azt mondta, attól függ, milyen kampányról van szó, majd rátért arra, hogy ha a kvótáról beszélünk, azzal maximálisan egyet tud érteni, hogy „meg kell védenünk olyan vívmányokat, mint a női egyenjogúság, a vallásszabadság és a sajtószabadság”. A kitérő után újra megkérdezték, elvállalná-e ellenzéki pártok kampányát, erre azt mondta: „nem kerül elő ez a kérdés most”, ha konkrét kampányról kérdeznék, arra szívesen válaszolna.
Csetényivel korábban a 24.hu is készített interjút, itt olvashatják.