A sokadik olyan ötlet valósul meg a 2024-es olimpia tervének elvetése óta, ami afelé mutat, hogy egyszer azért szeretné a kormányzat megvalósítani a nagy sporteseményt. Az egyik fő campus az olimpia alatt Ferencváros Kis-Duna-parti részein lett volna, többek között az olimpiai faluval. Emiatt az itt elhaladó 150-es számú vasútvonalat is arrébb helyezték volna.
Olimpia nem lesz, de az áthelyezés megvalósul így is az Iho.hu cikke szerint. Mivel a területre most diákvárost akarnak építeni, ráadásul hamarosan belevágnak az értelmetlenül drága Budapest-Belgrád vasút építésébe, hozzácsapták ezt a költséget is az Mfor szerint. Így az eddigi brutális 750 milliárd forintos összeget további 80 milliárddal fejelik meg.
Az Iho szerint azonban megmarad a szűk keresztmetszet: a Soroksári úti rendező-pályaudvar, valamint a Szabadkikötő vasúti kapcsolata. Ahogy korábban írtuk, eleve a Gubacsi vasúti hídat is elég drágán, 10 milliárdért akarják kicserélni egy olyanra, amin akár 5 kilométer/óra sebességnél gyorsabban is át tudnak gördülni a kikötőbe tartó vonatok.
A 150-es vonal áthelyezése mindenesetre már a tervezés szintjén 1,2 milliárd forintot emészt fel, a terveket a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt. és az Utiber Közúti Beruházó Kft. alkotta konzorcium (egyedüli indulóként) alkothatja meg. Ebben benne van a döntéselőkészítő tanulmány, a megvalósíthatósági tanulmány, a környezetvédelmi engedélyezési tervdokumentáció, a komplex engedélyezési tervdokumentáció és a létesítési, építési engedélyek megszerzése is.