A banki ügyintézők úgy próbálhatják új számlacsomagra beszélni az érdeklődőket (vagy a váltáson nem gondolkodókat is), hogy csak a kedvezményes feltételekről beszélnek. A számla fenntartásához kapcsolódó költségekről pedig nem, vagy csak szépítve tájékoztatnak. A szóbeli ígéretek alapján pedig szinte reménytelen a későbbi reklamáció – hívja fel a figyelmet nem először az Azénpénzem.hu.
Mint hangsúlyozzák akadnak még a piacon pl. fantasztikusan kedvező régi csomagok is, amelyeknél a feltételek csak azokra vonatkoznak, akik régóta nem változtattak. A bankok azonban igyekeznek azokat is rábeszélni a váltásra, akik ilyen konstrukciót használnak. Sokszor nem is sikertelenül.
Friss tapasztalat, hogy a banki ügyintéző kiemeli az új számla kedvező díjtételeit, de a kedvezőtlenekről nem ejt szót. A gond ezzel csak az, hogy a szóbeli tájékoztatásra hivatkozva nem lehet utólag kifogást emelni, ha az ügyfél már megtapasztalta az ajánlott számlacsomag negatívumait is – legalábbis a békéltetési ügyekből ez derül ki.
A cikk megemlít néhány konkrét példát is, melyik banknál mire érdemes figyelni. Kattintás.