Jövőre nem 9 százalék lesz a reklámadó – jelentette ki Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője keddi budapesti sajtótájékoztatóján.
A politikus elmondta, azért kérték a parlamentet, hogy vegyék le a napirendről a már benyújtott törvényjavaslatot, mert a Fidesz szerint még dolgozni kell az előterjesztésen, meg kell vizsgálni, valóban megfelel-e az Európai Bizottság állásfoglalásának.
Ha április 26-ig újra a Ház elé kerül az indítvány, akkor azt június közepéig elfogadhatják, de az biztos, hogy még ebben a ciklusban rendezik a kérdést – közölte. Arra a kérdésre azonban már most nemmel válaszolt a frakcióvezető, hogy 2018-ban 9 százalék lesz-e az adó mértéke.
Szeretnénk a reklámadót csökkenteni
– mondta Kósa Lajos az MTI tudósításában.
A kormány visszakozása mindenképpen meglepetés. Eddig azt kommunikálták, hogy megemelik a reklámadót, most viszont Kósa éppen az ellenkezőjét jelentette be. Korábban arról írtunk, hogy a tervek szerint 9 százalékra növelt reklámadó a legkevésbé a kormányzati hirdetésekkel kitömött médiumoknak fog fájni, míg a piaci alapon működő médiavállalatok közül néhányat földre kényszeríthet, ami nem is lenne a kormány ellenére.