Telefonálás munkaidőben és azon kívül – két különböző eset azonos szabályokkal, melyek alapvető eleme az együttműködési kötelezettség. Az Adózóna cikke a telefonhívásokat kétféle szemszögből vizsgálja: amikor munkaidőben a munkavállalók telefonálnak magánügyben, illetve amikor munkaidőn kívül a munkáltató munkaügyben keresi a dolgozót.
Magánhívás munkaidőben
A munkavállaló köteles a munkaideje alatt munkavégzés céljából, munkára képes állapotban a munkáltató rendelkezésére állni. Ebből az következik, hogy nem végezhet olyan tevékenységet, mely elvonja a figyelmét, energiáját a munkától.
Ha az informatikus vagy a kockázatkezelő munkatárs “izzó” telefonvonalak mellett a munkahelyén 10 órától kezdve az éppen épülő háza munkálatait koordinálja, vagy a karácsonyi összejövetelt szervezi, ezt a rendelkezést megsérti. Olaj a tűzre, ha mindezt az egy légtérben dolgozó kollégák is hallhatják, őket is zavarva a munkavégzésben.
Kattintson, ha meg akarja tudni, mit tehet, és mit nem.
És azt olvasta már, hogy a jövőben nem lehetne az autóban mobilozni?