Gazdaság

Kevés magyar mer reklamálni, sokan nem is tudják, hogyan kellene

A közösségi oldalakon jóval könnyebben kritizálunk – de erre is érdemes az üzleteknek odafigyelni.

Legtöbbször az élelmiszerek miatt reklamálunk az üzletekben – nyilatkozta a Blikknek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője. Ezt követik a lábbelik, a ruhaneműk, majd a műszaki termékek. A szolgáltatások tekintetében a vendéglátásra, az internetszolgáltatásra, a telefon- és tévés szolgáltatások minőségére volt a legtöbb panasz a hatóság statisztikái szerint.

Ugyanakkor csak a fogyasztók 39 százaléka tesz hivatalosan is panaszt, ha elégedetlen valamivel. 2015-ben tízezer ilyen eset volt.

A lap megkérdezett egy pszichológust is, aki azt mondta: „kevesen tudnak jól reklamálni”. Lázár Gergely szerint azok, akik alapvetően konfliktuskerülők, kevésbé állnak ki magukért, ha nem azt kapják, amit vártak, vagy ha mégis panaszt tesznek, sokszor nem tudják, hogyan kellene, és személyeskedésbe fordulnak, amivel nem segítenek a szolgáltatónak sem.

A szakember szerint

a legfontosabb az, hogy tudjuk, mit ígért pontosan az eladó, és meg tudjuk fogalmazni, hogy mit is teljesített, és mi a saját veszteségünk mértéke.

Legyünk objektívak és rugalmasak – ez a legjobb, amit tehetünk.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, Niklai Ákos azt mondta, ha probléma akad, a vendéglátós dolga, hogy elnézést kérjen, és ha van rá mód, kompenzáljon, akár egy ingyen desszerttel. Egyre többen a közösségi oldalakon adnak hangot véleményüknek, amit érdemes figyelembe venni, hiszen amelyik hely túl sok kritikát kap, az megérezheti a változást a forgalmán.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik