Az eddig becsült 472 milliárd forinttal szemben 550 milliárd forintba kerülhet a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítása és fejlesztése – jelentette be a múlt hét végén belgrádi látogatása alkalmával Szijjártó Péter külügyminiszter. Ami plusz 78 milliárd forintos kiadást jelent.
A politikus szerint a megnövekedett költségek azzal indokolhatók, hogy a budapesti olimpiai pályázat miatt a fővárosi szakaszt újra kell tervezni. Ha azonban hozzátesszük, hogy az olimpia megvalósíthatósági tanulmányában is szerepelt egy sor vasútfejlesztési beruházás, akkor nem biztos, hogy összességében drágábban jövünk ki – figyelt fel rá a Portfolio.hu.
Mert ha megnézzük a 2024-es olimpia megvalósíthatósági tanulmányát, akkor abban egy sor vasútfejlesztési beruházás szerepel.
A szóban forgó 150-es számú vonal korrekciójára például 17 milliárdot számolt a PwC az olimpiai megvalósíthatósági tanulmányban, emellett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása is 115 milliárd forintba kerülne.
Így a portál szerint akár még az is lehet, hogy összességében olcsóbb ez a megoldás (80 milliárd vs. 17+115 milliárd). Persze biztosat csak akkor lehetne mondni, ha Szijjártó Péter pontosítaná, mit takar a “budapesti szakasz áttervezése”.