A gyakorlatban annak a magánszemélynek, akinek legfeljebb 200 ezer forint adótartozása van, elegendő benyújtania egy kérelmet. Ebben lényegében két adatot kell feltüntetni: az adóazonosító jelet, illetve azt, hogy hány havi részletben törlesztene a magánszemély.
Ügyfélkapuval rendelkezők a legkényelmesebben, akár otthonról – a FAM01-es nyomtatványon – is kérhetik a kedvezményt. A kitöltött nyomtatványt természetesen postán is fel lehet adni, vagy személyesen is be lehet vinni a legközelebbi ügyfélszolgálatra. De elég egy egyszerű kérés, amelyet akár az ügyfélszolgálaton szóban is meg lehet tenni. (Az ügyfélszolgálatok most pénteken – a köztisztviselők napjára tekintettel – zárva lesznek.)A határozatot őrizzük meg fél évig
A NAV határozatot hoz, amelyben gyakorlatilag a kérelmet önti okirati formába. Tekintettel arra, hogy ebben szerepel az, hogy mikor és pontosan mennyit kell fizetni, érdemes fél évig jól megőrizni a határozatot, vagy rögtön ez alapján beállítani a banki átutalást.
Ugyanis
A kormány egyik legfontosabb célkitűzése a bürokrácia-csökkentés, amely az adózásban is maximálisan érvényesül. Július 1-jétől az egyszerűsített részletfizetés több mint félmillió magánszemélynek biztosít jelentős könnyebbséget. 2017-től megvalósul a lakosság teljes adó-adminisztrácómentessége, hiszen jövőre már senkinek nem kell számot adni megszerzett jövedelméről; az szja-bevallásokat a NAV tölti ki – írta közleményében az adóhatóság.