A kutatás alapján az okostelevíziók piacának fellendülését várja az elektronikai áruház, figyelembe véve, hogy körülbelül Debrecen lakosságának másfélszeresével (324 000 fő) megegyező számú ember érzi úgy, hogy televíziójuk nem alkalmas a modern technológiák nyújtotta előnyök kihasználására. A 18-59 éves hazai lakosság körében végzett felmérés szerint várhatóan mintegy 2,9 millióan vásárolnak egy, vagy több elektronikai terméket a következő félévben. A többség mobiltelefont (1,1 millió fő), háztartási gépet (1,8 millió fő), valamint televíziót (720 ezer fő) venne.
Vásárlóik elsősorban a szabadság és rugalmasság miatt keresik az okostelevíziókat. Az internet és az eszközökön futó alkalmazások a megszokott, 40-50-100 csatorna kínálata helyett gyakorlatilag a korlátok nélküli választás lehetőségét kínálják. Arra érdemes azonban figyelni, hogy milyen forrásból és milyen minőségű filmet néznek majd az új készüléken, hiszen, ha a hatalmas felbontáson rossz minőségű internetes tartalmakat fogyasztanak, könnyen csalódás érheti őket. Pedig mindössze a megfelelő minőségű csatornát kellene kiválasztaniuk – mondta el a műszaki áruházlánc Árkád bevásárlóközpontban lévő üzletének ügyvezető igazgatója, Szánthó Balázs.
A televízió vásárlását tervezők körében több érdekes tendencia is látszódik. Az új készülék vásárlásának legfőbb oka a tévé elavulása, de már motivál a sportvilágversenyek közeledése is. A férfiak körében jóval magasabb arányban találunk olyanokat, akik sportesemények miatt terveznek televíziót vásárolni. Az egyedül élő férfiak negyedénél szerepet játszik ez a tényező, míg az egyedülálló nők esetében abszolút nem. A családosoknál szintén elmondható, hogy ott is valószínűleg a férfiak kedvéért vesznek majd televíziót.