A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) öt telephelyén vált elérhetővé az új pénztárprogramja, mely többek között gyorsabb és könnyebb pénzügyi ügyintézést tesz lehetővé a hatóság ügyfelei számára – adta hírül a hivatal.
A fejlesztés úgy valósulhatott meg, hogy csatlakoztak a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez (EFER). A szolgáltatás jelenleg a NÉBIH négy budapesti és egy székesfehérvári telephelyén érhető el. Segítségével az ügyfelek a hivatal felé fennálló fizetési kötelezettségeiket bankkártyával is kiegyenlíthetik. Emellett a rendszer lehetővé teszi az egy ügyhöz tartozó, hogy a több jogcímen fizetendő tételeket egy tranzakcióval intézzék el, valamint elvégezi az elszámolást a célszámlák irányába.
Az EFER-csatlakozás további előnye, hogy az elszámolások egyértelműen beazonosíthatóak lesznek a jövőben, valamint, hogy a rendszer maga végzi a tranzakciós díjelszámolást is, ami a korábbi 1,7 százalékról 0,8 százalékra csökkent.
A NÉBIH saját bevallása szerint továbbra is keresi azon fejlesztési lehetőségeket, melyek a szakigazgatási feladatok egyszerűsítését, valamint az ügyfelek számára gyorsabb és könnyebb ügyintézést tesznek lehetővé.