Magyarországról építi birodalmát az NNG, ahol a következő kérdésekkel is elég jól megbirkóznak saját bevallásuk szerint:
- Hogyan lehet Magyarországról megtalálni a legjobb munkaerőt a világ másik oldalán?
- Hogyan lehet meggyőzni egy japán feleséget, hogy a férje egy magyar cégnek dolgozzon?
- Hogyan küzdik le a kulturális különbségeket a különböző szinteken és földrészeken dolgozó kollégák?
A cégnél jelenleg mintegy 900 szakember dolgozik 12 irodában az Egyesült Államoktól Japánig, míg a központja továbbra is Magyarországon található. A nemzetközi terjeszkedés ellenére a HR-tevékenységet is itthonról vezényli az iGO Navigáció fejlesztője, 6 fős toborzócsapatával.
Eddig kerestek már kollégákat Amerikába, Brazíliába, Indiába, Japánba, és állásbörzén sem csak Magyarországon vett részt a cég. Jelenleg mintegy 60 munkatársuk dolgozik Magyarországon kívül, és számuk egyre bővül. Szükség is van erre, hiszen az autóipari elvárások a navigáció iránt földrészenként, gyakran országonként is különböznek, nincs ez másképp a tárgyalási stratégiákkal sem, amik ismerete elengedhetetlen, hogy sikeresen fejlődjön a cég külföldön is.
A különböző eszközök használatára az egyik legjobb példa Japán, ahol két városban, összesen 7 kollégát toborzott a HR-osztály.
Érdekes kihívás
Japán egy érdekes kihívás volt csapatunknak, rengeteget tanultunk arról, hogy mi motivál egy japán szakembert a munkahelyválasztásban. Az egyik legérdekesebb momentum, hogy ott nem váltogatják olyan gyakran a munkahelyeket, hanem hosszútávra köteleződnek el egy cég mellett. Nem ritkán nem az adott munkavállaló az, aki választja a munkahelyet, hanem a család, akinek a bizalmát kell elnyerni az egyes projekteknél. Hogy meggyőzzük őket, hogy a cégnél folytassák karrierjüket, szoros együttműködést követel a regionális vezetőink és a 6 fős toborzócsapatunk között. Csak így lehetséges, hogy itthonról a megfelelő HR-eszközöket használva feleljünk meg a különböző kulturális elvárásoknak – állítja a cég HR-vezetője, Magyari Andrea.
Amellett, hogy külföldön terjeszkedik a vállalat, itthon is kiemelten fontosnak tartják, hogy más nemzetiségű szakembereket csábítsanak Magyarországra, ezzel is segítve a különböző regionális projektek sikerét. A külföldi toborzások mellett nagy hangsúly fektetnek arra is, hogy külföldön élő magyar szakembereket hozzanak haza: az elmúlt években Németországból, Amerikából, de még Ausztráliából is sikerült hazahívni munkatársakat. A tervek szerint a vállalat létszáma az idén eléri az 1000 főt, amivel az itthoni bővülés mellett a külföldi csapatokat is erősítik, mindezt Magyarországról irányítva.