A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Online Resorts International Kft. (kényszertörlési eljárás alatt) és az Online Resorts Kft. megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásával összefüggő ajánlatával. A jogsértésért az Online Resorts International Kft.-re a társaságra kiszabható maximális bírságot, 3,35 millió forintot, az Online Resorts Kft.-re pedig 10 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
A GVH mindkét döntésében megállapította, hogy a vállalkozások – az Online Resorts International Kft. 2013 áprilisától, az Online Resorts Kft. pedig már 2012 májusától –
Az üdülési jog (időben megosztott üdülőhasználati jog, timeshare) továbbértékesítésére vonatkozó ajánlatok olyan fogyasztóknak szóltak, akik már rendelkeztek üdülési joggal, és e jogot értékesíteni szándékoztak. A vállalkozások kizárólag szóban tájékoztatták az érdeklődőket, és céljuk – ígéretük ellenére – kizárólag az volt, hogy saját ajánlataikat értékesítsék a telefonos megkeresést követő rendezvényeken. A régi üdülési jogot egyetlen ismert esetben sem adták el.A bírság kiszabásakor a GVH mindkét esetben a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételekből indult ki. Az adatok beszerzése – a vállalkozások által történő benyújtás hiányában – a banki folyószámla adatok alapján valósult meg. A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a vállalkozások
- teljes kereskedelmi gyakorlata valótlan tájékoztatáson alapult,
- egyetlen esetben sem értékesítették a fogyasztók meglévő üdülési jogát.
A GVH tavaly is több versenyfelügyeleti eljárást indított az üdülési jog továbbértékesítésével kapcsolatos üzleti gyakorlatok és szóbeli tájékoztatások vizsgálatára. A GVH ezzel kapcsolatban figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett, amely a honlapján ittolvasható. A GVH „Gondolja Végig Higgadtan” elnevezésű kampányának további tájékoztatói a Gondolja Végig Higgadtan menüpont alatt olvashatók.