Kijátsszák az uberesek az ellenőröket, vagyis inkább ez a körülmény, nem pedig az ellenőrök alacsony száma akadályozza a hatékony kontrollt – írta a vg.hu. A taxisok pedig abban látják a probléma gyökerét, hogy szerintük kevés a hatóságnál – így például a Budapesti Közlekedési Központnál is – az ellenőrzésre hivatott szakember.
A BKK azonban arról tájékoztatta a lapot, hogy amikor ubereseknél a központ taxiellenőrei próbautazást tettek, a gépkocsivezető ezt jelentette a szolgáltatójának. Ezt követően a próbautazást regisztráló telefonszámon az Uber többet nem adott ki gépkocsit, így gyakorlatilag nem lehetett megfelelő számú Uber-ellenőrzést végezni – hangsúlyozta a BKK. (A jogszabályok szerint a BKK ellenőrei – a vállalkozó próbautasok számától és kapacitástól függően – ellenőrzik az Uber-sofőröket.)
Tavaly augusztus óta egyébként mintegy húsz alkalommal végeztek Uber applikáción keresztül taxiszolgáltatásként megrendelt jármű- és gépkocsivezető-ellenőrzéseket a BKK ellenőrei – derítette ki a lap. És azt tapasztalták, hogy sem a jármű, sem a gépkocsivezető nem felel meg sem a kormány-, sem a fővárosi rendeletnek.