Húsz százalékkal nőtt idén az előző évhez képest a belföldi internetes kereskedelem – írja a Világgazdaság keddi számában közzétett összeállításában. Jelentős lökést adott a hazai e-kereskedelemnek a Fekete Péntek akció, a megugró forgalom azonban komoly kihívást is jelentett logisztikai szempontból.
Az átlagon belül
A lap által megkérdezett cégek közül az Extreme Digital Zrt. online értékesítési árbevétele várhatóan 50 százalékkal emelkedik a tavalyihoz képest. A csomagszám 60-70 százalékkal nőtt, ami azt jelenti, hogy az átlagos vásárlási érték csökkent. Ez azzal függhet össze, hogy sokan már a hétköznapi bevásárlásaikat is a neten intézik – mondta Várkonyi Balázs, a cég vezérigazgatója.
Tavalyhoz képest százezres nagyságrendben nőtt a felhasználószám a Libri és a Bookline/Shopline márkáknál – mondta Deák András üzletfejlesztési igazgató.
A társaságnál 5-10 százalékos bővülés lehet a könyvértékesítés terén, más üzletágban akár 15-20 százalék is.
A Tchibo webáruházának magyarországi forgalma idén 20-25 százalékkal nőhet. Az online forgalom már nagyobb bevételt hoz a cégnek, mint a tíz hagyományos bolt – mondta Németh Norbert e-kereskedelmi igazgató.