Gazdaság

Nagy vidéki pályaudvari átépítések lehetnek

vasútállomás (vasútállomás)
vasútállomás (vasútállomás)
A magyar nagyvárosok pályaudvarait kéne összevonni, legalábbis egy helyen legyen egy város busz- és vasúti pályaudvara. A helyettes államtitkár az uniós források megcsapolásáról beszélt.

Újabb évekre elnyúló nagy projektet talált a kormány, a Magyar Idők szerint ezúttal a megyeszékhelyek pályaudvarait alakítanák át intermodális csomópontokká. Erről Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára beszélt az InnoRail nevű vasúti konferencián.

Elmondta, helyesli a kormány azt, hogy az EU inkább a drágább vasútépítést támogatja a közúti fejlesztésekkel szemben, de így a hiányzó gyorsforgalmi utakat saját pénzből kell megépíteni. Hozzátette, a vasúti fejlesztésre jelenleg két külön pénzcsap áll rendelkezésre, 459 milliárd, illetve 380 milliárd forint értékben.

Becsey szerint vannak még más fontos feladatok is: a menetrendek, az utastájékoztatás és a tarifarendszer fejlesztése és összehangolása. Intermodális csomópontokat kell ezért kiépíteni, azaz vagy a buszpályaudvarokat költöztetik a vasútállomásokhoz, vagy legalább nagy kapacitású buszmegállókat alakítanak ki ott. Ehhez a P+R és B+R parkolók is kapcsolódnak, amikre 42 milliárd forintot lehet uniós pénzből elkölteni.

A jövőbeli vasúti cél az lehet, hogy a főbb vonalakon 160 kilométer per órával mehessenek a vonatok. A 2020-27-es uniós ciklus idején kéne végrehajtani, hogy a Hegyeshalom-Budapest-Szolnok-Lőkösháza és a Bajánsenye-Budapest-Záhony vonalakat is végig kétvágányúsítsák és gyors haladásra alkalmassá tegyék.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik