Gazdaság

Ez a 21 éves srác építette fel India legnagyobb szállodaláncát

Egy éjjel, az akkor 18 éves Ritesh Agarwalt véletlenül kizárták a bérelt lakásából Delhiben. Az apró baleset teljesen megváltoztatta az életét.

A fiatalembernek aznap éjjel szállodába kellett mennie, hogy valahová lehajthassa a fejét. Ekkor döbbent rá, hogy az indiai szállodák szolgáltatási színvonala kritikán aluli, és ez ellen tenni kellene valamit.

A recepciósok aludtak, a folyosón zoknik száradtak, a matracok lukasak voltak, a fürdőszobában csőtörés volt. És nem engedték, hogy bankkártyával fizessek – mondta Ritesh.

Ekkor döntötte el, hogy egy olyan szállodaláncot kellene csinálnia, amelynek minden hotelje ugyanazon magas színvonalú sztenderdnek felel meg, és lehetőleg olcsó. Tehát minden hotel rendelkezzen képzett és udvarias személyzettel, tiszta és praktikus szobákkal, illetve számos – Indiában extrának minősülő – alapszolgáltatással (pl. légkondi, mosoda, internet, széf).

A szobák mindegyike ugyanazt tudja, ami Indiában nagy szó

Négy évvel később, 21 éves korára ért be munkája gyümölcse. Az Oyo Rooms nevű szállodalánc jelenleg 2200 hotelt számlál 100 városban, Indiában. Havi bevételük 2,3 millió brit font, azaz 989 millió forint, és már több mint 1500 állandó alkalmazottat foglalkoztatnak a szezonális munkavállalók mellett.

Üzleti modellje az volt, hogy szerte az országban felvásárolt lepukkant városi hoteleket, amiket aztán felújított, és egységes márkával, szolgáltatási szinttel, marketinggel felfuttatta őket. Lényegében egy franchise rendszert épített fel.

Mindez természetesen nem ment volna befektetők segítsége nélkül. Ezen a ponton némileg szerencséje is volt, mert az általa kifejlesztett mobilalkalmazásra felfigyelt egy neves amerikai befektető. A térképekkel, extrákkal ellátott mobilappal a vendégek könnyebben, gyorsabban foglalhattak szobát.

Ez, és a vállalkozás ötlete annyira megtetszett Peter Thielnek, a PayPal megalkotójának, hogy pénzt is rakott, nem is keveset, az Oyo Rooms-ba. Innentől kezdve nem volt megállás, a befektetők sorban álltak Riteshnél, hogy pénzt adjanak neki a további terjeszkedéshez.

Amikor a szállodák a fejlesztések hatására pörögni kezdtek, egyre több lett a bevételük. A 21 éves fiatalember így végül nagyon gazdag lett, úgy, hogy még mindig ő a legfiatalabb munkavállaló a saját cégében.

(BBC)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik