A második negyedévben 1,89 milliárd dollárra, részvényenként 1,21 dollárra nőtt a Philip Morris International nettó nyeresége az egy évvel korábbi 1,85 milliárd és részvényarányosan 1,17 dollárról, miközben nőtt a cég részesedése több fontos piacán – közölte csütörtökön az amerikai központú dohányipari konszern.
A szakértők gyengébb, részvényenként 1,13 dolláros profitra számítottak a június végével záródott három hónap alapján.
A jövedéki adók nélkül számított árbevétel 6,86 milliárd dollárra csökkent a tavalyi második negyedévi 7,8 milliárd dollárról, de így is felülmúlta a szakértői várakozásokban szerepelt 6,73 milliárd dollárt.
A devizaárfolyamok hatásait kiszűrve a Philips Morris bevétele 4,5 százalékkal nőtt éves összevetésben.
Az eladott cigaretták száma 1,3 százalékkal 219,8 milliárd szálra csökkent globálisan a negyedévben. Ez elsősorban annak tudható be, hogy az Európai Unióban 3,5 százalékkal csökkent a cigaretta eladása, és ezen belül is különösen nagy mértékben esett vissza az értékesítés Olaszországban.
A Philip Morris International növelni tudta piaci részesedését olyan fontos piacain, mint Brazília, Franciaország, Németország, Hongkong, Oroszország és Spanyolország.