Gazdaság

Megtévesztő volt a csodamatrac reklámja

matrac (Array)
matrac (Array)

Nem tudták igazolni a mágnesterápiás fekvőalkalmatosság hírverésében szereplő infromációkat, ezért a forgalmazót megbírságolta a versenyhivatal.

Megtévesztő tájékoztatást adott a “pulzáló mágnesterápiás készülékről”, és valótlan gyógyító hatásokkal népszerűsítette a matracot a Varosetta Kft., ezért a jogsértésért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a kiszabható maximális, több mint 6 millió forintos bírságot rótt ki a cégre – közölte a hivatal szerdán az MTI-vel. A Varosetta 2012 novemberétől 2013 márciusáig folytatta a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot.

Több ponton is hazudtak

A GVH megállapította: a Varosetta valótlanul állította, hogy a BNM pulzáló mágnesterápias készülék alkalmas betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarainak vagy rendellenességeinek gyógyítására, mert nem rendelkezett az állítások alátámasztására alkalmas klinikai értékeléssel.

A versenyhivatal felrótta, hogy a fogyasztókat azonnali döntésre késztették a termékbemutatókon azzal, hogy a matrac csak a termékbemutató ideje alatt volt elérhető a hirdetett kedvező áron.

Ráadásul a különleges árkedvezmény sem bizonyosodott be, mert a kereskedő nem igazolta, hogy a magasabb, nem akciós 990 ezer forintos árat valaha alkalmazta volna.

Így büntetett a GVH

Miután a Varosetta nem közölte a matracra vonatkozó árbevételi adatokat, a GVH az utolsó hitelesen lezárt üzleti év (2012) nettó árbevétele alapján határozta meg a bírság összegét, amit 6 millió 225 ezer forintban állapított meg.

A bírság kiszabásakor a GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy a készülék az egészség megőrzésével, helyreállításával kapcsolatos bizalmi jellegű termék, aminek ára rendkívül magas, valamint azt, hogy a megcélzott fogyasztói kör fokozottan kiszolgáltatott, mivel egészségi problémákkal küzdő és ebből adódóan fokozottan érzékeny, döntési folyamatában sérülékenyebb emberekből állt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik