Gazdaság

Reszkethet a Tesco és az Auchan?

Beszólt egy konferencián az internetes kereskedelem legagresszívebb híve a hagyományos láncok vezéreinek, és leöregezte őket, utalva arra, hogy napjaik meg vannak számlálva.

A múlt héten egy kereskedelmi konferencián mondogatott oda Olive Samwer, az internetet és az internetes kereskedelmet a legagresszívabban pártoló cégbirodalom egyik tulajdonosa az offline boltok működtetőinek – adta hírül a Portfolio.hu.

Az online az új trend

A klasszikus kereskedők a középkorban élnek?

Szerinte az offline üzletek csak azért léteznek, mert korábban nem volt internet. Úgy véli, akik most indítják az üzletet, azoknak már nincs szükségük boltokra. A hallgatóságot, melyben a legnagyobb láncok legnagyobb fejesei is helyet foglaltak, azzal provokálta, hogy ezt ők úgy sem értik, mert öregek.

A stílus nem sok tiszteletről árulkodik. A helyzet azonban az, hogy a jelenlevők közül többen is osztották a véleményét, miszerint a kiskereskedelem óriási átalakuláson megy át. Aki pedig nem lép elég gyorsan, méghozzá az online irányába, annak lőttek.

Nem véletlen, hogy a nagy kereskedelmi láncok egymás után hozzák létre online üzleteiket. Ami persze ha úgy vesszük, megcáfolja Samwer állítását, hogy ők ne értenék, merre van a fejlődés útja.

Megosztó fivérek

A lap szerint amit egyébként a Samwer-testvérek (Olive, és két fivére) csinálnak, az igencsak megosztja az internetes vállalkozókat, a cégeik felépítésében ugyanis már meglévő recepteket másolnak: többek között a Groupon, az eBay, a Facebook, az Amazon, az Airbnb vagy a Pinterest üzleti modelljét valósították meg Európában és Ázsiában, ezért hívják őket a klónkirályoknak. Samwerék ezt másképp tálalják, mondván: ők nem tervezőmérnökök, ők csak építkeznek.  
Ha bővebben is kíváncsi, kattintson!

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik