Gazdaság

Ezek a világ legértékesebb márkái

Négy informatikai vállalat, a Google, az Apple, az IBM és a Microsoft vezeti a világ legértékesebb márkáinak százas listáját. A legértékesebb autóipari márka a Toyota, míg divatmárkában a Louis Vuitton a nyerő.

Kapcsolódó cikkek

A lista összeállítói szerint jelentősen nagyobb a növekedés, mint a korábbi években – a 2008-2009-es gazdasági válság óta évente 6-7 százalékkal növekedett a márkák értéke. Az első helyezett Google 40 százalékkal növelte értékét tavalyhoz képest, de volt ennél jobban teljesítő is – 97 százalékos növekedéssel a tizennegyedik helyre kapaszkodott fel a kínai Tencent, amely kommunikációs szolgáltatásokkal foglalkozik.

Mind a négy legértékesebb márka az informatika területén van jelen, de tavalyhoz képest helyet cserélt az élen az Apple és a Google, miután az előbbinek 20 százalékkal csökkent az értéke. A Facebook tíz helyet javított 2013 óta, így idén a huszonegyedik. A legértékesebb autóipari márka a Toyota, amely a 26. helyen áll, a ruházati iparban pedig a Louis Vuitton vezet a harmincadik helyen.

A listán szereplők fele észak-amerikai, Ázsiából húsz, Európából huszonkilenc cég szerepel. Egy afrikai vállalat, az MTN is felkerült. A teljes lista a Millward Brown oldalán olvasható el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik