A kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros. A szűk határidők miatt ez azt jelentheti, hogy lőttek 3,4 milliárd forint uniós támogatásnak. A BKK vezérigazgatója a határozatot súlyos szakmai hibának nevezte, és az Index szerint Vitézy Dávid BKK-vezér annyira felhúzta magát, hogy cége válaszbeadványában három felkiáltójellel jelezte, hogy ez a döntés “a trolibuszgyártók és a piac ismeretének teljes hiányát igazolja!!!”
Vitézy szerint ugyanis már körülbelül 20 éve piaci sztenderd az akkumulátoros segédhajtás. Annyira, hogy a közbeszerzési vizsgálatot kezdeményező Ganz Skoda Közlekedési Zrt. 2005-ös, a BKV-nál futó Ganz-Solaris trolijai is ilyenek.
A BKK szerint a Skoda teljességgel rosszhiszeműen támadta meg az egész tendert, hiszen a kifogásolt tétel szerint maga is gyártott és adott el trolikat a BKV-nak. A BKK ráadásul felhozza azt is, hogy a Skoda nem is támadhatná meg a trolipályázatot, hiszen korábban a villamostenderen elbukott, mint offshore háttérrel rendelkező cég, ezáltal nem ügyfélképes.