Augusztusban mind a kölcsönök iránt, mind a folyószámlatermékek iránt jelentősen nőtt a kereslet. Száz látogatóból 85 e két termékkör iránt érdeklődött a Netrisk.hu banki piacterén.
A sulikezdéshez sokan vettek fel gyorskölcsönt
A kölcsönök iránt egyértelműen az iskolakezdés közeledtével erősödött a kereslet. Míg augusztus egészében a keresések fele irányult erre a termékkörre, a hónap utolsó hetében ez az arány a 60 százalékot közelítette.
Ezért nem meglepő, a kölcsönök kategóriáján belül is elsősorban a gyorskölcsönök, a kis összegű kölcsönök voltak a favoritok, de ebben az időszakban is sokan választották az adósságrendező kölcsönöket.
Érdekesség, hogy az alacsony kamat mint szempont ebben az időszakban jóval kevésbé fontos az ügyfelek számára, mint az elérhető összeg nagysága és a gyorsaság.
A nulla az igazán vonzó
Nyár derekán egy felmérésből még az derült ki, hogy a tranzakciós illeték sem elég ok arra, hogy körülnézzünk a bankszámlák között, és váltsunk, ha jobb feltételeket találunk. Azonban úgy tűnik, az emelkedő tranzakciós illeték már alaposan megmozgatja a lakossági ügyfeleket.
Ez a folyószámla-keresések kapcsán abban nyilvánul meg, hogy igen keresettek a nullaforintos szolgáltatást kínáló bankszámlák. Ma ugyan már csak elvétve, komoly feltételekhez kötve lehet ingyenesen bankolni, ám főként egyes műveletek (például készpénzfelvétel) bizonyos számú igénybe vételéért több pénzintézet továbbra sem számít fel díjat.
Hitelkártyáknál a visszatérítés a menő
Szintén a költségtudatosság dominál a hitelkártyák választásánál, ahol azokat a termékeket keresik az érdeklődők, amelyek a vásárlások értékéből bizonyos százalékot visszatérítenek.
A visszatérítés, melynek mértéke gyakran a 6, de egyes esetekben a 15 százalékot is elérheti, ami az emelkedő költségek ellensúlyozásán túl további megtakarításra is lehetőséget nyújt.
Megtakarítás rövid és hosszú távra
A megtakarítási termékek között a rövid távú megtakarítások voltak a legnépszerűbbek, de sorosan követik őket a rendszeres és tudatos spórolásra ösztönző megtakarítási számlák és a lakástakarék-pénztári termékek is.
„Meglepően tudatos, vásárlási szándékkal végzi a keresését az érdeklődők többsége. Mindez abból szűrhető le, hogy közel kétharmaduk nem csupán az összehasonlító oldalt tekinti meg, de onnan felkeresi a kiválasztott bank által üzemeltetett termékigénylési oldalt is – mutat rá egy fontos sajátosságra Pap Balázs vezérigazgató-helyettes.
Egy szintén friss felmérés szerint egyébként az emberek többsége elégedett a bankjával, sőt, még ajánlaná is.