Az MNB szerdai közleménye szerint a GfK Hungária által idén júniusban elvégzett országos közvélemény-kutatás eredménye azt mutatta, hogy a 2010-ben létrehozott, hét „pálcikából” álló embléma nem közvetíti a jegybanki értékeket, a lakosság a korábbi logót összetévesztette más hazai és nemzetközi szervezetek hasonló emblémáival.
Az országos kutatás eredményei a jegybank szerepének és működésének megfelelő új arculat bevezetésének igényét igazolták vissza, ennek nyomán döntött az MNB vezetése az arculat megújítása mellett.
Korábbi tájékoztatás szerint a jegybank az új arculat megtervezésére pályázatot hirdetett, amelyet – 3,5 millió forintos árat tartalmazó ajánlatával – a Mátai és Végh Kreatív Műhely Kft. nyert meg.
A mostani átalakítással összefüggő tervezési, nyomdai, informatikai és egyéb kiadások összesen mintegy 11,9 millió forintot tesznek ki, szemben a „pálcikás” logóra 2010-ben elköltött 51,8 millió forinttal – áll a közleményben.