Aki a villanynál vagy a gáznál részszámlás fogyasztó (vagyis átalánydíjban fizet, éves elszámolással), annak újabban a szolgáltatók egy borítékban egyszerre több csekket is kiküldenek. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy melyik csekket fizetjük be először – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
A probléma az, hogy a szolgáltatók többsége a befizetést nem a legrégebbi tartozásra könyveli le, hanem arra a hónapra, ami a csekken szerepel. Tehát ha előbb fizetjük be az augusztusi csekket, majd a júliusit, és végül augusztusban a júniusit, akkor az elszámolás szerint már 60 napos késedelemben leszünk a júniusi csekkel.
Így hiába fizettünk minden hónapban, ekkorra javában küldhetik a fizetési felszólítást és végül a kikapcsolási értesítőt is. Hiszen 60 napos tartozás után a törvény szerint ki lehet kapcsolni a szolgáltatást.
Ha nem akarunk kellemetlenséget, a megoldás egyedül az lehet, hogy mindig nézzük meg a csekken, mi a fizetési határidő. A hatóság legalábbis nem említi közleményében, hogy a szolgáltatóknak változtatni kellene a gyakorlatukon.
Mint korábban írtuk, a legtöbb szolgáltatónál azért egy reklamációval el lehet rendezni a rossz sorrendben fizetett csekkek ügyét.