Nem költöttek kevesebbet a vásárlók karácsonyi ajándékra 2012 decemberében a bevásárlóközpontokban, mint a megelőző év hasonló időszakában – közölte a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége (MBSZ) szerdán.
A felmérés szerint tavaly 2011 hasonló időszakához képest 2-5 százalékkal több látogatójuk volt a magyarországi bevásárlóközpontoknak. A forgalomban viszont nem tapasztaltak változást. Úgy tűnik, a magyar vevők továbbra is jobban hisznek a hagyományos vásárlásban, mint a virtuálisban: a vásárlók 70 százaléka inkább üzletekben szerzi be az áhított ajándékot.
A karácsonyi vásárláskor a legkeresettebb árucikk a számítástechnikai és egyéb műszaki áru volt, árértékben pedig jellemzően a kisebb összegű, legfeljebb 10 ezer forintos ajándékokat keresték a vásárlók. Emellett továbbra is igen népszerűek a vásárlási utalványok.
A szövetség közölte azt is, hogy országos szinten 2013-tól 2015-ig három-négy bevásárlóközpont, nagyobb kereskedelmi létesítmény nyitása, építkezésének megkezdése várható. Magyarországon 1996-tól 2012-ig 119 bevásárlóközpont és 165 hipermarket létesült.