Gazdaság

Kétharmadot hódít az ismert márka

Szeretjük az újdonságokat, de ezeket is inkább akkor, ha már ismert márka nevével jelennek meg. Ha túl drágák, könnyen lemondunk róluk.

Magyarországon az emberek 63 százaléka vásárol szívesen új terméket, ha ismert márka nevével jelenik meg a kereskedelemben – derül ki a Nielsen felméréséből. 14 százalék azonban nem így van ezzel, a válaszadók csaknem negyed része pedig nem is foglalt állást. Az arányok európai átlagban is hasonlóak voltak.

Ha drága, akkor kevésbé érdekes

Arra is fel kell készülni, hogy a romló gazdasági körülmények miatt világszerte kevesebben próbálnak ki új termékeket. Európában a megkérdezettek 45 százaléka, Magyarországon pedig 38 százalék – tehát a kisebbség – nem tartózkodik az újdonságoktól.

Viszont ha már arról van szó, hajlandóak-e prémiumot fizetni egy újdonságért, akkor a magyarok jóval óvatosabbak. Csak 9 százalék kapható erre, míg az átlag európai 29 százalékban így is elcsábul.


Fotó: MTI / EPA

A hazai is jó hívó szó

Az sem mindegy, hogy az újdonság hazai márkát képvisel-e, vagy nagy világmárkát. Ha választhat, akkor a magyarok 43 százaléka saját országának márkáját részesíti előnyben.

Az átlagosnál olcsóbb vagy kereskedelmi márkás újdonságot a felmérésben részt vett magyarok 41 százaléka kész megvenni.

Mi következik mindebből?

Általában eredményes lehet az az üzleti stratégia, amely egy újdonságot bevezetett márkanévvel visz – állapítja meg a piackutató szenior alelnöke, az amerikai Rob Wengel. A kockázat egyébként elég nagy, mert a vállalatok dollármilliókat költenek az újdonságok kifejlesztésére és piaci bevezetésére. Eközben három innovatív termékből kettő nem tud megmaradni a piacon három éven keresztül.

A sikerhez egybek között az is kell, hogy az új árucikkel a fogyasztók meglévő, de még kielégítetlen igényének feleljenek meg.

Mikor hisszük el, hogy érdemes megvenni?

A magyar válaszadók 75 százaléka mondta , hogy a családtagoktól vagy a barátoktól kapott tanácsok nagyban növelték annak valószínűségét, hogy megvegyenek egy új terméket. Az aktív internetes keresés gyártók vagy márkák weboldalán 45, valamint a klasszikus tévéreklám 40 százalékos említéssel továbbra is erősen befolyásolja a fogyasztók döntéseit az újdonságokról.

A piackutató szerint ezért Magyarországon az internetes és a hagyományos reklámozás kombinációja lehet a célravezető egy új márka bevezetésekor.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik