Az európai autópiacok romló értékesítési mutatói miatt egyműszakos munkarendet vezet be novemberben és decemberben esztergomi gyárában a Magyar Suzuki Zrt. A tervek szerint 2013 januárjában állnak majd vissza a kétműszakos szisztémára.
A társaság közleménye hangsúlyozza: „a zord üzleti környezet ellenére” sem lesz leépítés, emellett a változások nem érintik a hazai és az európai márkakereskedések kiszolgálását, a beérkező megrendelések teljesítése zavartalan lesz.
A Magyar Suzuki 2011-ben 171.700 autót gyártott Esztergomban, ami 1 százalékos növekedés a korábbi évhez képest. Magyarországon az importált modellekkel együtt 2011-ben összesen 1.598 új Suzukit regisztráltak, az értékesített modellek között 665 Swift, 486 SX4 és 343 Splash volt.
A 3.400 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt több tízezer ember számára nyújt megélhetést a cég.
Dübörög a Merci
Két hét múlva indul a második műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. A munkatársak attól kezdve váltakozva dolgoznak egy hetet délelőtt, egy hetet délután – közölte hétfőn Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Ugyanő korábban, az üzem átadásának másnapján, március végén arról is beszélt, hogy az új B-osztály autói mellett 2012 második felében egy négyajtós kupé gyártásának az előkészületeit is megkezdik Kecskeméten, melyből az első eladásra gyártott autó 2013-ban hagyja el a gyárat.
Most megerősítette, hogy jól haladnak az előkészületek, ebben az évben csaknem 500 tesztautót fognak legyártani, de ezeket még nem értékesítik. A Mercedes áprilisban a pekingi China Auto Show 2012-n mutatta be a Concept Style Coupe tanulmányautót, amely alapján a CLA-modell készül.