Gazdaság

Sör és jégkrém – ez kell a magyarnak

jégkrém (jégkrém, )
jégkrém (jégkrém, )

Értékben is, mennyiségben is több sör, sajt, tejföl, margarin és jégkrém fogy.

A legutóbbi hat hónap során az élelmiszerek bolti eladása értékben 6 százalékkal nőtt, mennyiségben egy százalékkal csökkent – derült ki a Nielsen piackutató cég legfrissebb felméréséből.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer-termékcsoport hathavi forgalma mintegy 665 milliárd forint volt. Értéket tekintve például két számjegyű növekedést regisztráltunk a kávé, a tejföl, a margarin, az ostyaszelet és a vodka forgalmánál, féléves összehasonlításban – tájékoztat Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. Mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül többek között a sör, a sajt, a tejföl, a margarin és a jégkrém bolti eladása, egyik félévről a másikra.

A különböző bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója; részarányuk a hazai kiskereskedelem élelmiszer-forgalmából 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra. Figyelemre méltó, hogy stabilan őrzik részesedésüket a 201-400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek 8, illetve 9 százalékkal.

Regionális szempontból változatos trendekre hívja fel a figyelmet Melisek Eszter: az északnyugati és az északkeleti megyékben 8-8, míg délkeleten 7 százalékkal nőtt. Délnyugaton a forgalom értéket tekintve az országos átlagot jelentő 6 százalékkal bővült. Ezzel egyidőben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 4 százalékkal emelkedtek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik