Bár az Opel üzemi vesztesége az átszervezések és a leépítések miatt lényegesen kevesebb lett a 2010. évi kétmilliárd dollárnál, az amerikai tulajdonos ennél nagyobb mértékben várta csökkenteni a veszteséget.
Néhány nappal ezelőtt Detroitból a sajtón keresztül meg is üzenték az európai érdekeltségnek, hogy a General Motorsnak elfogyott a türelme az Opel folytonos veszteségei miatt. Akkor a Wall Street Journal azt írta egy meg nem nevezett GM-vezetőre hivatkozva, hogy a 3100 főt foglalkoztató bochumi, valamint a 2100 dolgozóval működő angliai Ellesmere Port bezárását tervezik. Ezt később cáfolta az Opel elnök-vezérigazgatója.
Eközben a General Motors csoportszinten 7,6 milliárd dolláros rekordmértékű adózott eredményt könyvelhetett el tavaly elsősorban az észak-amerikai piac megerősödésének és a kínai eladások növekedésének köszönhetően. Ez 62 százalékkal több az egy évvel korábbinál, és a részvények értéke 2,89 dollárról 4,58 dollárra nőtt.
Ezzel szemben az Opel piaci részesedése csökkent Európában főként az ázsiai autók támasztotta verseny éleződése miatt: tavaly 8 százalékot tett ki a tíz évvel korábbi 12 százalékkal szemben.
Az elmúlt tizenkét évet nézve az Opel mindössze egyszer, 2006-ban volt nyereséges, a GM el is akarta adni, de aztán meggondolta magát: 2009-ben inkább a szerkezetátalakítás és a leépítés mellett döntött. Bezárták az antwerpeni gyárat, és az Európában lévő 48 ezerből nyolcezer munkahely megszüntetéséről született döntés.