Üzleti tippek

Így növelheti profitját

A külföldi terjeszkedéssel jobb eredményeket tud elérni egy cég, mintha csak a hazai piacra koncentrál.

Biztatóbb üzleti kilátásokkal indíthatják az évet azok a magyarországi vállalatok, amelyek nemzetközi szinten értékesítik termékeiket vagy szolgáltatásaikat – derül ki a Regus legfrissebb felméréséből.

Világszerte több mint 12000 vállalat megkérdezésével készített tanulmányuk eredményei szerint, a nemzetközi piacokon is működő vállalatok jobb bevételi és profit eredményekről számolnak be, mint a belföldi piacra összpontosító hasonló cégek.  Ezek az eredmények azt jelzik, hogy a külföldi terjeszkedés kedvező hatással van az üzleti tevékenységre, és a belföldre koncentráló vállalatoknak meg kell fontolniuk a terjeszkedés lehetőségét, ha nem akarnak lemaradni az egyre élesedő piaci versenyben.

A magyarországi vállaltok válaszaiból is az derült ki, hogy a kizárólag belföldre termelő vállalatoknak át kell értékelniuk jelenlegi hozzáállásukat. Óriási különbség tapasztalható ugyanis a már nemzetközi szinten működő és a csak Magyarországra koncentráló vállalatok bővülési kilátásai között. Míg az előbbi cégek 88 százaléka számol további bővüléssel, addig az utóbbiaknak csak 58 százaléka tervez külföldi terjeszkedést az elkövetkező néhány év során.

Mi gátolja a külföldi terjeszkedést?

A tanulmányból az is kiderül, hogy a nemzetközi bővítés útjában álló két legfőbb akadályt a vállalati ingatlanok, illetve az új munkatársak kiválasztásának nehézsége jelenti.
A vállalatok 23 százaléka arról számolt be, hogy a külföldi terjeszkedés útjában álló legnagyobb akadály az idegen országbeli fizikai jelenlét kiépítése.
A vállalatok 68 százalékának elmondása szerint a külföldi jelenlét kialakításakor igen rövid távú kötelezettségeket szabad csak vállalni az ingatlanokkal kapcsolatos kötelezettségre, mivel nem lehet tudni, milyen ütemű növekedés várható.

Vezetők és munkatársak kiválasztása

Megoszlottak a vélemények arról, hogy honnan származzon a külföldi egység felső vezetése: 42 százalék az anyaországból származó vezetőt, míg 58 százalék helyi vezetőt részesít előnyben.
Hasonlóképpen eltérnek az álláspontok a vezetőség nyelvi képességeivel kapcsolatosan is: a válaszadók 68 százaléka véli úgy, hogy egy felsővezető számára elengedhetetlen a helyi nyelv alapos ismerete

Habár a cégek a megfelelő ingatlan és munkaerő kiválasztását tartják a legnagyobb kihívásnak, a rugalmas munkahelyi megoldások széles kínálata megoldást nyújt erre a problémára. A munkatársak esetében viszont komolyan meg kell fontolni a döntést.  A helyi és az anyaországból származó vezető közti választás a Regus szerint nagyban függ attól, hogy az értékesítés néhány nagyobb forgalmazón keresztül zajlik-e, vagy pedig széles ügyfélkörrel kell-e kapcsolatot tartani.

A nagy- és kisvállalatokra egyaránt érvényes, hogy újszerű és költséghatékony utakat kell találniuk bevételeik növelésére és üzleti kockázatuk jobb megosztására – jegyezte meg a kutatást végző cég vezérigazgatója, Mark Dixon.

Kínában más a helyzet

Érdekes módon az egyetlen kivételt a világ nagy gazdaságai közül Kína jelenti. Itt az állam által támogatott infrastrukturális befektetések és fejlesztések aránytalanul nagy belföldi piaci lehetőséget kínálnak a kínai cégek számára. Azonban ezek a fejlesztések előbb-utóbb véget érnek, és feltételezésünk szerint a kínai cégek a következő évtizedben ismét az exporton alapuló növekedés lehetőségét keresik majd – fűzte hozzá Mark Dixon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik